Gå til innhold

Vibrasjoner ved igangsetting etter clutchbytte. E46 Coupé

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk byttet clutchen min hos autozentrum på økern i starten av Januar og etter jeg fikk igjen bilen så har jeg fått vibrasjoner i bilen ved igangsetting.. Spesielt hvis jeg f.eks står rolig i oppoverbakke og skal sette i gang.. Husker jeg la merke til det når jeg kjørte opp bratte bakken fra autozentrum når jeg hentet bilen igjen. Dette har vært der uavhengig av motortemp.

Disse vibrasjonene var ikke der før clutchbyttet...

Leverte bilen tilbake til autozentrum i går for fiks og de ringer meg nå og forteller at de ikke kan finne no feil og at det er "normalt". 3stk. der inne som hadde prøvd bilen ble jeg fortalt.

Når jeg leverte bilen i går var en mekaniker med meg ut og prøvde bilen og han sa da at han hvertfall merket små vibrasjoner i clutchpedalen når bilen stod i ro og han slapp clutchen forsiktig. Han sa jeg skulle sette igjen bilen og de skulle kikke på det i dag. Og i dag får jeg da denne telefonen..

De kan ikke komme å fortelle meg at om jeg setter meg bak rattet og skal prøvekjøre en splitter ny E92 med manuell at jeg vil oppleve normal vibrasjon (rister i bilen) ved igangsetting???

Hva mener dere om denne saken??

Skrevet

Jeg mener at dette er autozentrum som er litt for stolte til å innrømme at de har bæsja på leggen en plass.. Hvis det ikke vibrerte før de bytta kløtsjen, og nå viberer etter de har fiklet fra seg så er det ganske klart at noe er blitt galt. Enten er de for stolte eller så har de ikke kompetansen.. virker iallfall slik når de sier at "det skal ver slik." Det kan iallfall ikke jeg tenke meg, det høres helt latterlig ut.

Jeg har ala samme problemet men jeg har ikke bytta kløtsjen enda. Lurer på om det er muligens utløserlageret som er synderen hos meg.

Bytta de utløserlageret på din?

Skrevet

Jeg ble fortalt at jeg fikk ny clutch komplett så da regner jeg med at de bytta utløserlageret også? Han som prøvde bilen når jeg var der i går snakka om at han trodde de også bytta svinghjulet...

Skrevet

Er det en orginal clutch de har satt inn, eller er det en uorginal ? Mulig det kan bli slik hvis det er en uorginal billig clutch med dårlig kvalitet ?

Husker jeg hadde en bil tidligere(ikke BMW) som hadde veldig rykking når jeg løste ut clutchen, og da var konklusjonen at det enten var slark i fjørene i lamellplaten eller at det var komt olje på lamellplaten.

Hvis utløserlageret ditt er ødelagt vil jeg tro at du vil høre ulyd når du har clutchpedalen inne.

Skrevet

har en tro på at svinghjulet ditt er ute av balanse.. eg har samme problem på min... grunnen til at du ikke hadde det før ligger nok i trykkplaten... slik at skjevheten har utlignet seg...

Skrevet
Han som prøvde bilen når jeg var der i går snakka om at han trodde de også bytta svinghjulet...

legg merke til ordet trodde :roll:

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...