Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.. jeg var å leverte korn her i høst. da hadde jeg traktor som veide 11 tonn henger som veide 4. og 16,6 tonn med hvete;) da sto det på kjøre computeren at når jeg dro på ut av rundkjøringa (eller "dro på og dro på" ) brukte jeg 65.8 liter diesel i timen:P noen som slår meg?:P

Skrevet

Arniebird:

Med den nye ordningen for moped-sertifikat som har kommet, er vel dette mer en strengt nok. Bil og mc har det også blitt høyere krav til de siste åra, desverre mest i pris..hehe :roll:

Og desverre er prisene i høyeste grad ulogiske :roll: Jeg fikk tatt moppelappen for 550 kr, men var bare et par mnd fra å måtte betale 6-7-8tusen. Mopedlappen idag koster vel mellom 7 og 9 tusen. 125cc, som i mine øyne krever MYE høyere kompetanse enn (den forøvrig livsfarlige) sinka som går i 45km/t, kostet meg vel ca 15000.

Skrevet

Mhm..skal forøvrig ikke se vekk fra at lettlappen har steget på de to årene... :roll:

I tillegg kan det jo nevnes at om jeg nå vil ha tung mc, så må jeg ut med minst 10000 til :evil:

Når jeg tok lappen, fikk jeg beskjed og nærmest garanti om alt som ville trenges for mellomtung ved fyllte 18 var oppkjøring og tilsvarende for tung ved 21 år/2 års erfaring på mellom.

Likevel, neida: Vi må blant annet ha banekjøringskurs, og hele skiten kommer på minst 10000 kr :stupid:](*,)

Skrevet
stygt ja, men han var jo fornuftig nok til å gjøre det på en tom fly stripe!

Jepp enige i det, men han kunne latt være og ha noen med seg i bilen.

Skikkelig stygg ulykke dette ja. :shock:

Enig i at han kunne vært alene.

Skrevet
Mhm..skal forøvrig ikke se vekk fra at lettlappen har steget på de to årene... :roll:

I tillegg kan det jo nevnes at om jeg nå vil ha tung mc, så må jeg ut med minst 10000 til :evil:

Når jeg tok lappen, fikk jeg beskjed og nærmest garanti om alt som ville trenges for mellomtung ved fyllte 18 var oppkjøring og tilsvarende for tung ved 21 år/2 års erfaring på mellom.

Likevel, neida: Vi må blant annet ha banekjøringskurs, og hele skiten kommer på minst 10000 kr :stupid:](*,)

kosta nå meg 7200. eller 8200(husker ikke helt) før jeg sto med lappen i hånda.

men syk ulykke. verste med hele greia er at han dro med seg vennene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...