Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp.. må få av dynamoen. skulle ha hatt av reima, men der ikke umiddelbart stramme hjulet.. mye slanger der.

Er det mulig å fjerne reima uten å demontere kjølinga ovenifra, eller må jeg ha bilen på bukk?

Skrevet

Bare å finne den hydrauliske strammeren (der hvor reima kommer i midten igjen etter de to store reimjula på v side av motor) grave bort litt møkk og dritt, sette på en 16mm skralle og presse ned strammeren og løse opp reima!!!

Gå inn på feks GS og se på tegning der så ser du hvor skruen er med en gang

Skrevet

Skal du ta av dynamoen tror jeg du bør ta av luftfilter boksen. Fjerne slangen som går inn på høyre side av radiator. Fjerne luftekanalen ned til dynamo. Fjerne reim. Mener du må ta av strammehjulet øverst til venstre og da skal det bare være igjen en gjennomgående bolt på undersiden av dynamo.......... Da gjenstår det bare å skru av to kabler på dyn og FERDIG :-)

Litt verktøy og godt lys så er du langt på en time............

Lykke til.

Skrevet

Etter det jeg kan se kommer jeg ikke til strammehjeluet uten å ta av vifta (som jeg fikk beskjed av av ///M3) Har sett litt på nettet og beskrivelsen du har passer nok bedre på 523/525..

Og jeg tar ikke AV strammehjulet.. det er fjærbelastet og skal bare bennes ut. Glipper reima er det også rimelig umulig å se hvorden den skulle ha vært tredd.. :)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...