PIIIPower Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Jepp.. må få av dynamoen. skulle ha hatt av reima, men der ikke umiddelbart stramme hjulet.. mye slanger der. Er det mulig å fjerne reima uten å demontere kjølinga ovenifra, eller må jeg ha bilen på bukk?
PIIIPower Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Skrevet Januar 31, 2008 Står jo pent der det:) 1996, 520 = M52B20
TerjeAa Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Bare å finne den hydrauliske strammeren (der hvor reima kommer i midten igjen etter de to store reimjula på v side av motor) grave bort litt møkk og dritt, sette på en 16mm skralle og presse ned strammeren og løse opp reima!!! Gå inn på feks GS og se på tegning der så ser du hvor skruen er med en gang
PIIIPower Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Skrevet Januar 31, 2008 Og så fikk jeg svar blir litt jobb, men ikke uoverkommelig. Også fikk jeg det greit forklart Takk ///M3!!
TerjeAa Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Skal du ta av dynamoen tror jeg du bør ta av luftfilter boksen. Fjerne slangen som går inn på høyre side av radiator. Fjerne luftekanalen ned til dynamo. Fjerne reim. Mener du må ta av strammehjulet øverst til venstre og da skal det bare være igjen en gjennomgående bolt på undersiden av dynamo.......... Da gjenstår det bare å skru av to kabler på dyn og FERDIG Litt verktøy og godt lys så er du langt på en time............ Lykke til.
PIIIPower Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Skrevet Januar 31, 2008 Etter det jeg kan se kommer jeg ikke til strammehjeluet uten å ta av vifta (som jeg fikk beskjed av av ///M3) Har sett litt på nettet og beskrivelsen du har passer nok bedre på 523/525.. Og jeg tar ikke AV strammehjulet.. det er fjærbelastet og skal bare bennes ut. Glipper reima er det også rimelig umulig å se hvorden den skulle ha vært tredd..
TerjeAa Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Beklager, ikke av strammehjulet nei, men jeg mener du må ta av hjulet over dynamo. Er ikke strammehjul, men løpehjul for reima..........
PIIIPower Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Skrevet Februar 9, 2008 ferdig. tok kansje 35min.. ikke lenger. Så da var ny 120Amp's dyno på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå