Gå til innhold

Vindus spyleren virker ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har i di siste dagene trøbblet med at vindusspyleren ikke virker som den skal. Det hele begynnte med at når jeg brukte spylingen kom det mindre og mindre, og helt til slutt stoppet alt helt opp.

Jeg tror kanskje det kan være pumpa som har tatt kvelden, men ønsker jo å ta en liten sjekk om det kan være noe annet.

Kan det være noen sikringer, reele som er gåent? (Har sjekket di fleste sikkringene og de så fine ut)

Pumpa kan seff være gåen

Sjekke om det kommer strøm helt frem til pumpa (Har ikke sjekket enda)

Er det noen som vet det er en kjent feil at pumpa stryker?

Skrevet

Det er ikke bare spylevæsken som fryser i slangen, da? Da det var ned mot -10 her fikk jeg også bare noen småskvetter ut av dysene, men når det ble mildere eller jeg sto i garasje en stund kom det som normalt.

Virker som om det er forskjellig frysepunkt på forskjellige spylevæsker.

Hører du pumpa jobbe (pulserende during)?

Skrevet
Det er ikke bare spylevæsken som fryser i slangen, da? Da det var ned mot -10 her fikk jeg også bare noen småskvetter ut av dysene, men når det ble mildere eller jeg sto i garasje en stund kom det som normalt.

Virker som om det er forskjellig frysepunkt på forskjellige spylevæsker.

Hører du pumpa jobbe (pulserende during)?

Samme med meg. Når det var rundt -10 her så var det knapt effekt i 2 av dysene, men nå når det er pissvinter ute funker det fint igjen.

Om pumpa er gåen kan du vel høre best om du får en kompis til å høre etter når du sitter i bilen.

Skrevet

Kan jo og være at det er så kaldt ute, men hører ikke summingen i pumpa. Det kan også jo være lort som har tettet slangene, men er jo et filter på tanken som skal stoppe det værste vil jeg tro?

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg bytta pumpe uten at det hjalp noe. Tok å testa litt med et multimeter for å sjekke om det kom strøm helt frem. Først sjekket jeg om det kom strøm uten å ha den montert på pumpen, da hadde den en hvilestrøm på en ca 1volt og når bryteren ble presset inn lå den sånn ca på 12v + at vindusviskerene begynnte å jobbe. Når pumpen var tilkobblet sjedde det ingenting + vindusviskerene var helt daue (Når man skal spyle på vinduet)

Er det noe reele eller noe under rattstammen som har med dette å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...