P.O.M. Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Jeg har et problem med min -95 mod. E34 520I som jeg lurer på om flere har. Nå når det regner og jeg kjører i normal fart igjennom vanndammene så er det enkelte ganger at bilen nesten stopper/dør helt ut, det er som om motoren mister all kraft i en liten periode. Er det noen kjente steder på denne bilen som er veldig ømfintlig for vannsprut? Jeg har aldri hatt dette problemet på mine andre (ikke BMW) biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Hei! Jeg har akkurat det samme på min E36 318i. Nøyaktig like symptomer. KAn det være at det kommer vann på veivaksel-sensoren? Jeg mangler bukplate på min bil, skal det være deksel under motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Skal vel være et "søledeksel" under motoren ja, så er kanskje en begynnelse på løsningen på problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Hm. Hvor mye dekker et slikt deksel? er det under hele fronten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.O.M. Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2008 Skal vel være et "søledeksel" under motoren ja, så er kanskje en begynnelse på løsningen på problemet... Det er vel ikke noe slikt "søledeksel" under min -95 mod. E34 520I originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Det erfarte gubben min med e36'n han hadde. Bilen blei kjørt gjennom ein vask som bare spyler og det tok knekken på hjernen i bilen. Da kom vannet inn fra panseret/frontruta og ned i motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 242P282P2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 samme skjedde med meg også i sta, det regnet som bare fy, så slokna bare motoren mens jeg kjørte, nesten litt sånn som når man går tom for bensin. når jeg prøvde å starte den igjen så virka det som om den startet halvveis, men ikke helt. etter ett minutt eller no bår jeg hadde sitti å dratt den litt på startern så våknet den til live igjen. = / Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Her er nå hvertfall et deksel til å ha under motoren på E36 320 (M50-motor) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snipp Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 har samme problem med min e36 316 pga stormen som var igår.. Kjørte i et kryss så plutselig så stoppen den. Etter et minutt så startet den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 hmm, tror dere det er veivakselsensoren? den sitter jo på tannkransen på reimhjulet foran. er det en optisk sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 fant ikke noe på diagnose. rart... :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 2, 2008 Share Skrevet Februar 2, 2008 i dag ble min 318i helt jævlig, mister kraften hele tiden. Stopper nesten, for så å komme seg igjen. Værst når den er kald, men fusker hele tiden. Bruker normalt med bensin. Nå er det minus 4 ute.. Noen som har anelse hva det kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
just_me Skrevet Februar 3, 2008 Share Skrevet Februar 3, 2008 Jeg har kjørt i 2 år uten det dekselet, eneste som skjer her, er at lysa dimmer litt ned, bilen fusker i 2-3 sekunder så er den fin igjen. Alltid etter en stor vanndam Om du ikke har det dekselet under, skal vel ikke påvirke om det kommer vann inn til hjernen.......? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 3, 2008 Share Skrevet Februar 3, 2008 kan det være at det er vann i hjernen? For det ser ikke ut som det er vått i motorrommet. Det er fortsatt like jævlig når det er minusgrader. Kan det være vann i bensinen? Virker som den går på 2-3 sylindre eller noe . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå