Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kompromiss? finnes jo ikke noe som er morsommere å kjøre på vinteren enn en skikkelig 4x4. spesiellt om man har mulighet til å brumme en tur utafor veien. ;)

det er jo klart at det er fint å kjøre sidelengs med en senka bmw, men det er jo på ingen måte hver dag det er føre til sånt. og har man egen vinterbil slipper man å ta hensyn til bakkeklaring når man rigger bilen til sommerføre.

Johnny Bravo:

ja det var noe sånt jeg kunne tenkt meg å kjøpt. finfint leketøy på vinterføre. sånne biler kan man jo nesten lakke selv med rull. så blir det veldig lett å fikse om bilen får en kakk. ;)

Skrevet

neppe så gærnt i forhold til bmw deler nei. ;) kunne og tenkt meg en gammal dodge pickup, men det er ikke så lett å få tak i de. ihvertfall ikke uten at de er kjørt sønder og sammen.

den 2,4 diesel på din, er det en turbodiesel?

Skrevet
kompromiss? finnes jo ikke noe som er morsommere å kjøre på vinteren enn en skikkelig 4x4. spesiellt om man har mulighet til å brumme en tur utafor veien. ;)

det er jo klart at det er fint å kjøre sidelengs med en senka bmw, men det er jo på ingen måte hver dag det er føre til sånt. og har man egen vinterbil slipper man å ta hensyn til bakkeklaring når man rigger bilen til sommerføre.

Jepp .. å kjøre traktor på vinteren blir for mye kompromiss.. Bmw er en ypperlig helårsbil , og du vet man trenger ikke å senke alle bilene så lavt at de subber veien. Dessuten er egentlig coilovere en smal sak å justere.

Har bilen normal (M5) høyde trenger man ikke ta så mye hensyn , og den plasten som er der tåler jo litt. Frem kommer jeg meg garantert fortere en de fleste som kjører traktor med 33" dekk ihvertfall.. ;)

Skrevet

har en 325ix toruing.. helt sjef på vinterføre, selvom jeg gjerne vil sette den i garasjen å bruke noe annet..

helt nye vinterdekk= kommer fram så å si overalt..

sitter som limt på veien.. må ha turtall og riktig føre for at det skal slippe i det hele tatt..

positivt og negativt på samme tid ;)

Grasatfahrer: M5 må være vinterbil ja :P selvom det aller helst burde vært en garasjestøver spør u meg..

Skrevet

Bilen jeg har nå er en helårsbil som faktisk har vært vinterlagret 3 mnd. denne sesongen pga. motorbytte ;) Vanlige biler er bruksvare så ser ikke vitsen i å investere i vinterbil bare for å spare på den jeg har. Er no annet om jeg har hatt en E30 M3 eller en annen klassiker/ Spesiell bil.

Skrevet

Grasatfahrer: M5 må være vinterbil ja :P selvom det aller helst burde vært en garasjestøver spør u meg..

M5 er ikke noe morro når den står i garasjen, dessuten så tåler ikke M5 å stå stille over lengre tid :lol: ..

Skrevet

er vel ikke for å spare på bilen da. synes bare det er skøy å kjøre stor 4hjulstrekker. samt det at det ofte kommer store skavler foran innkjørsel hjemme som fryser over natta. og det er ikke noen man prøver å flytte med bmw'n.

i tillegg er det veldig lite slett terreng her, og da foretrekker jeg å ha en bil så jeg ikke blir stående i et lyskryss i en bakke.

men jeg skal nok være enig i at du sikkert kjører fra en Hilux med en M5. ;)

og 540'n skal vel ikke akkurat være garasjestøver. må jo ha en sommerbil, vinterbil og garasjestøver. :)

men har ikke funnet ut hva jeg skal ha i garasjen enda.

Skrevet

Er ihvertfall storfornøyd med konebilen jeg kjøpte. 4x4 Ford Mondeo.

Synes den er fantastisk bra på vinterføre. Ikke er de dyre heller.

Skrevet
neppe så gærnt i forhold til bmw deler nei. ;) kunne og tenkt meg en gammal dodge pickup, men det er ikke så lett å få tak i de. ihvertfall ikke uten at de er kjørt sønder og sammen.

den 2,4 diesel på din, er det en turbodiesel?

Er nokk ikke turbo desverre!... ](*,)

Skrevet

Kjører Mercedes 190D (D står for drifting)

Veldig moro vinterbil, billig i drift og kan mest ligge 180grader breit og deretter fint rette den opp igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...