larserso Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Hei! Skal hjelpe min svoger som akkurat har kjøpt seg E36 coupe med å bytte fra diode til krystallglass på baklysene. Både diodelysene og krystalllysene er kjøpt på GS. Har i den forbindelse fire spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med: 1. Er det noen som har fargekoder på kablene til lyktene? Det er muligens kobla litt av forrige eier som satte på diodelysene så det kan være vanskelig å nøste opp i. Problemet er at når vi kobler til lyktene så lyser det helt til venstre på venstre siden (i samme "rute" som bremselyset) og i midten på høyresiden. Jeg mener det skal lyse i begge? Det er et par løse ledninger der. Er ikke helt sikker på hvordan disse skal kobles til kontakten som plugges i lykten. Har noen koblingskjema? 2. Videre fungerer tåkebaklys kun på venstreside. Ideer? 3. Jeg kjøpte lyktene på GS og fikk samtidig med sølv blinklyspærer. "Tappene" på de jeg fikk med sitter rett overfor hverandre og passer ikke bak, bare framme... På de oransje pærene sitter tappene ikke rett overfor hverandre. Jeg har Philips SilverVision på min egen bil, men den er ikke her, så får ikke sjekka hvordan de er. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? Diodelysene som satt på bilen er disse: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/3885.jpg Lysene jeg kjøpte er disse: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/7955.jpg Hovedlysene er disse: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/7932.jpg 4. Foran er det hovedlys med angel eyes kjøpt hos GS. Må man virkelig ta ut ta ut hele hovedlykta for å skifte parkpære i angel eysene? Har gått en pære... Håper noen kan hjelpe meg litt så vi får løst problemene i helga:) På forhånd takk for hjelpen!
-Anders- Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Når jeg byttet til de crystal clear lampene fra gs måtte jeg bruke strømtyver for å få riktig lys. Helt latterlig spør du meg. Og ja, jeg hadde også kun park på ene siden. Må nok bruke tyv der og. Ang angeleyes, tipper jeg d er inpro han har? Da må du splitte lykta for å skifte pære ja. Sitter sokkelløse pærer på 6w der.
larserso Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Skrevet Februar 1, 2008 Hmm... Må nok ta de av igjen og sjekke hvordan ledningene går fra kontakta på lykta og til pærene ja. Var med noen slike strømtyver ja (hvis det ser ut som en form for y-ledd) men fant ingen logisk måte å bruke disse på... Hvordan skal disse strømtyvene sitte? Før kontakta som kobles til lykta på et vis?
-Anders- Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 På mine lykter fulgte med et koblingsskjema for åssen jeg skulle koble lyktene. Hvis ikke det hjelper/eller medfølger er det greit å bare prøve seg fram egentlig, så ser du fort hva som blir riktig. Jeg opplevde at når jeg bremsa, så lyste det i ryggelyset. Så måtte koble heftig om. Greit å ha en inne i bilen og en bak som kobeler hvertfall. Lenge siden jeg hadde disse lyktene nå.
larserso Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Skrevet Februar 1, 2008 Ok, da får vi ta gode gamle prøve og feile-metoden. Var med koblingskjema som det bare stod at man skulle koble de to grønne på samme kontakt, men ikke noe mer... Alle andre lys fungerer ok, så må prøve å følge litt ledninger og se.
Torminator Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Ok, da får vi ta gode gamle prøve og feile-metoden. Var med koblingskjema som det bare stod at man skulle koble de to grønne på samme kontakt, men ikke noe mer... Alle andre lys fungerer ok, så må prøve å følge litt ledninger og se. Hvordan gikk det med koblingen? Har kjøpt samme lys som deg, og har samme symptomer. Skal koble i vinter mens bilen likevel står...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå