Gå til innhold

Kjøp av e39, svakheter, råd osv.

kabeldeigen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, lurer på å gå til innkjøp av e39. :lol:

Så til alle e39 eier her på forumet ber jeg om hjelp :oops:

Hva skal jeg se etter...Det er vel alltid noe man må se spesielt på, noen kjente feil/svakheter osv.

Noen årsmodeller man må styre unna, men tanke på motorutgave?

Er takknemlig for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest kjente feil er rust rundt skiltet på koffertlokk,spesiellt under skiltlys,og under bensinpåfyllingslokk som ikke har noen drenering for bensin\vann.Vannpumpen var svak på de litt eldre modeller og bør sjekkes,selve motoren er kvalitet tvers igjennom på alle e39,ihvertfall bensinmodellene.Dette er min erfaring av modellen(beste biler jeg har hatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også klimaanlegget, om det er surlukt osv.. har en tendens til å bli dårlige med åra.. Ellers kan du godt høre etter klonkelyder i forstilling også!

Har hatt 540, 528 og nå 523 av E39 så jeg kjenner godt til modellen. Vil si at 523 er en meget flott motor til E39, den har litt mer guff enn 520 og er fortsatt ganske snill på bensinforbruket.

døde pixler i displayet er også en vanlig sak på E39.. kommer ikke på noe mer typiske feil i farta, eller husk å brems ned fra 100-110 å se om du har noe vibrasjon o.l i ratt.. kan være casterstagforinger eller annet rundt foringer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...