Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er 2 lager i dynamoen(hvis det er de da..), koster ikke mange kronene disse, 3-400,- tror jeg det var for begge.. :)

Hvordan er det å skifte disse lagrene da...og hvor får jeg kjøpt de....??

Skifta ikke lagrene selv jeg da, men plukka ut dynamoen å dro til en bosch service i nærheten..Tror ikke jeg betalte mer enn 700,- for hele jobben! :)

Skrevet
Så du og Tronrud mener at når Dynamoen får last, ja da skal den begynne å gi fra seg ulyder. Haha, det der må jeg ha skriftelig fra Tronrud. Skjekk med ett annet verskted enn " en kompis sitt verksted"

Edit; At det ikke er uvanlig er ikke det samme som " det er ikke slik det skal være".

Det er også snakk om at når batteriet ikke fungerer som det skal, kan dynamo lage litt lyder.

Skrevet

jeg har nettopp fått en metallisk ule/pipe lyd i min bil og har prøvd å finne ut hva det er, men i dag på en liten kjøretur fikk jeg konstatert at det må være dynamoen, for den sluttet rett og slett å lade. kom meg så vidt hjem

skrudde ut børstene, men de så fin ut. var masse igjen..

kan det da tyde på at dynamoen har tatt kvelden?

den snurrer lett, og lager bittelitt lyd

Skrevet

trur kanskje dokke skal sjekke vannpumpa og??? den lager en metallisk lyd naar lageret begynne aa bli daarlig..

Skrevet

Har samme problemet jeg.... Høres ut som jeg har god, gammelsdags turbo i motoret. Det er dynamoen som gir en ekstra tynn, pipelyd og den følger faktisk turtallet. Høyt tur tall = høy pipelyd. Ikke "Wroooooooooom", men "iiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhh".

Fantastisk beskrivelse ? :) LOL!

Skrevet
Har samme problemet jeg.... Høres ut som jeg har god, gammelsdags turbo i motoret. Det er dynamoen som gir en ekstra tynn, pipelyd og den følger faktisk turtallet. Høyt tur tall = høy pipelyd. Ikke "Wroooooooooom", men "iiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhh".

Fantastisk beskrivelse ? :) LOL!

hehe....den beste beskrivelsen til nå......kan stemme med lyden min....kan vel trekke en konklusjon at det er et lager som begynner å bli dårlig.....lyser ikke noe ladelys heller...det gjør det vel om børstene begynner å bli slitte??

Skrevet
trur kanskje dokke skal sjekke vannpumpa og??? den lager en metallisk lyd naar lageret begynne aa bli daarlig..

Den er helt ny....så den kan jeg trygt avskrive

den er god :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...