Kjell Z3 Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Endelig en test som støtter det jeg alltid har ment. Det er best å ha de beste dekkene foran, selv om det motsatte er blitt hevdet i mange år. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=137863
Boen Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Enig. Jeg foretrekker at rompa vandrer litt fremfor å miste styringa
Gunnar Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Det er vel det de aller fleste har hevdet og gjort i alle år. Det er kun de senere år et par tester og noen dekkprodusenter har sagt at de beste dekkene skal bak, for stabilitet i fart. På en forhjulstrekker er det dessuten praktisk å ha de beste foran - siden det alltid er der man sliter mest. Da kan man veksle for/bakdekk hver sesong og få jevn slitasje på alle fire. Forøvrig viktig å merke seg at testene de har utført var på en bil med forhjulstrekk.
Bimmerlars Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Overstyring kan kontrolleres, understyring går i skauen. Jeg er ferdig med diskusjonen
Ad|oS Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Samme som jeg alltid har ment. Bedre å kunne ha styringa og kanskje få sleng på rumpa en gang i blant, enn å ikke ha styringen men at bakenden sitter som et skudd... Logisk nok
hagenisse Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 To år gammel test - og den er helt teit da den er "låst" til gitte hastigheter. Har man de beste dekkene bak merker man lettere at det er glatt og tilpasser farten deretter. Å miste grepet bak som følge av noe annet enn for mye gass (de slæddene henter man ofte greit inn) er skikkelig skummelt!
Kjell Z3 Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Jeg gjorde en liten feil, testen jeg linket til er ikke den samme som jeg leste i siste utgave av Motor. De kjører Ford Focus både med og uten antiskrens. Bremselengde Beste dekk foran/bak 20m/30m i 60 km/t. Og 40m/55m i 80 km/t. Bare bremselengden bør få folk til å tenke. Kjøring i sving med ESP : Beste dekk foran 40 km/t uten problemer, 45 km/t uten problemer, 50 km/t liten firehjulsskrens. Beste dekk bak: 40 km/t uten problemer, 45 km/t Stor firehjulsskrens/mulig kollisjon, 50 km/t enda større firehjulsskrens og frontkollisjon. Samme som sist men uten ESP : Beste dekk foran : 40 km/t Liten justering på rattet, 45 km/t mye justering på rattet, 50 km/t stor firehjulsskrens innenfor eget felt. Beste dekk bak: 40 km/t liten forhjulsskrens, 45 km/t stor forhjulsskrens testbilen passerer påmandre side av møtende bil, 50 km/t samme som 45 km/t. Dobbelt unnamanøver med ESP: beste dekk foran: 60 km/t stoppet ved siden av første hinder. 70 km/t unnamanøver uten problemer. 80 km/t liten skrens med bakhjul, venstre bakskjerm trffer møtende bil. Beste dekk bak: 60 km/t Rundet første hinder før stopp, 70 km/t forhjulsskrens, hjørnekollisjon med møtende bil. 80 km/t front mot front med møtende bil. Denne testen syns jeg sier det meste.
EvenS Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Det er mange argumenter både for og ha de beste foran eller bak. Jeg mener at om to av dekkene dine så mye dårligere en de to andre at det har noe betydning, så er det på tide og bytte de uansett.
Dan Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Jeg setter de beste dekkene bak til det er på tide å bytte alle. Det kommer jeg til å fortsette med.
Viko Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Endelig en test som støtter det jeg alltid har ment. Det er best å ha de beste dekkene foran, selv om det motsatte er blitt hevdet i mange år.http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=137863 WORD
Sir Hofstad Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Spørs hvilken bil,og evt 4-hjulstrekk du har... "If you catch my drift"... Mange av de nye 4-hjulstrekkertne tåler feks ikke forskjell i høyde på dekk foran/bak osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå