jensemann23 Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 m40b18, det begynte med at bilen mistet all kraften når jeg kjørte i vått føre, gjennom vanndammer og slikt. Nå er det 3-4 minusgrader, og problemet er det fortsatt. Fusker hele tiden, stopper nesten på tomgang. Men plutselig blir det bra igjen et par minutter, det er ikke konstant. Har tatt ut hjernen, og den er helt tørr og fin. Tatt diagnose, ingen feilkoder i minnet. Lambdaen er OK. LMM er OK. Gasspjeldsensor er OK. Hva faen kan det være da? Jeg har lagt merke til at forbruksmåleren går ned når den fusker, altså hvis jeg holder gassen på en konstant posisjon mens jeg kjører i f.eks 4 gir i 70 km/h, og forbruket står på 0,9, så begynner den å fuske og da synker nåla til 0,7 og når den begynner å dra igjen går den opp til o,9 igjen. Da er det tydligvis noe elektronisk som har skylden... Men da kan det vel ikke være tenningen?? Kan det være en av dysene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 bømp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Falsk luft ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Har du gjort alle småtingene. Alt fra kondensfjærner til nye plugger? Har erfart at det ofte er småting som det mest lønnsomme å starte med.. Synes det er noe nytt med bilen din hele tida nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 ja er mye drit nå. Har kjørt 30.000 uten å skifte noe spesielt, bare Lambda. Har gått 213.000 km nå, så det baller på seg:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrossi46 Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 har du sjekket kor fordelaren se ut.? kan vere du får foktigheit i den .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 Har en tendens til og få overslag i plughettene, se etter om det er blit små svarte hull på den lange delen på hetta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå