|Ole| Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Kjore man ror rett ifra intercooler og igjennom luftmengdemaaler?? eller tar man av luft mengde maaler?? isaafall, korleis faa start paa motor?? ligge jo en sensor paa lufte mengde maaler som gjer feil melding naar den ikkje er kobla til...
andybooy Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 hva me å sette den på turbo? dær den suger luft:p
325icab_88 Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Du kan sette den før turbo eller etter turbo....de fleste pleier å sette den mellom intercooler og innsug. Den tåler en del trykk. For å fjerne den må man til med datasprut....
oddis Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Teoretisk har den lite å gjøre på trykksiden. Derimot er det som det blir påpekt - ofte brukt ofte på trykksiden. Det virker som det er ganske random om dette fungerer eller ikke. For mange holder det lenge å bare stramme opp klaffen i LMM så holder det. Hos andre går det i filler med en gang, selv på 0,2-0,3 bar overtrykk. Hvis du tar noen timer med søking på PPF forumet (www.pure-pf.com) vil du se at dette er nesten som gambling. Mange har også fått start og tomgangsproblemer ved å plassere lmm på sugesiden foran turbo..av uviss årsak (?).
conan Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Min fungerte fint forran turbo, men har nå flyttet den til trykksia og byttet med en m535 lmm med 325 elektonikk. Håper det virker Edit: Ble bare bæsj det der
ehrnst Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Når jeg kjøpte min var den plassert før turbo, ikke noe problem.
freedrik Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Kan få litt små problemer vist den står før turbo eller før dump. For vist man har dump så vill lmm måle den luften som kommer gjennom turbo, og så slipper dompen ut den luften. Og lmm måler ikke rigtig mengde luft som faktisk kommer inn til motoren. Så det mest riktige vill vel være å sette lmm mellom dump og innsug.
Frode_E30 Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Luftmengedåler skal stå foran turbo. Hviss den plasseres på trykksiden blir du mest sansynlig plaget. Den er rett og slett ikke laget for overtrykk. Forleng ledningen og sett den foran turbo.
conan Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Jepp. mellom luftfilter og turboen, der passer den best.
TDV Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 leste det att lmm måler også den lufta som dumpen slipper ut om lmm står før turbo. for å eliminere dette må en montere en dump med retur so spyr inn lufta mellom lmm og turbo. forsto?
conan Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 leste det att lmm måler også den lufta som dumpen slipper ut om lmm står før turbo. for å eliminere dette må en montere en dump med retur so spyr inn lufta mellom lmm og turbo. forsto? Jeg har "frislipp" på dumpen min og dette har ikke gitt noen problemer for meg. Ps: Den tegninga må være engelsk, for alt er jo på feil side av motoren
TDV Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 hehe. meina? e jo ikkj e frå en bmw den tegninga. e no bare noke eg fann. men håper folk kan komme med litt kommentarer om plassering.
JoCCe Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Men som freedrik sier, vi slet med dette på en volvo 740 tic, motoren kveltes når den dumpa, siden den fikk får fet blanding. Har jo sett å hørt endel bmw'r med åpen dump, som funker bra. Så dere sier det ikke er noe prøblem å ha dumpventli før turbo? Rett etter filtret hvor den står orginalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå