viplash Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Hei! Jeg merker når jeg kjører bilen min rundt 100, og hastigheter under 30 at det er en sånn sideveis bevegelse i bilen. Ikke stor. men sånn litt frem og tilbake. HAr sett at det høyre bakdekket kan se litt skeivt ut. At det går litt inn i toppen, og ut nede. Om man skjønner. Hva kan dette være, og er det noe som er dyrt, vanskelig og fikse eventuelt?
Steffan C Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Tror nok ikke det er noe med bakhjulet, høres ut som "normal" hjulstilling bak på disse bilene du har. Men vibrasjoner og E34 er et utbredt problem. Kan være casterstagforing, br.skiver, hardykopling, ubalanserte hjul o.l. Noen søk her, og på CCN gir deg ørten svar/erfaringer .
SST Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Ikke nødvendigvis. Nå vet jeg ikke hvor langt bilen din har gått, men om den nærmer seg 200.000 km. så er nok foringene i casterstagene relativt klare for utskiftning. Jeg hadde store vibrasjoner i en tidligere E34, og dette skyltes bremseskiver og dårlige casterstagforinger. Jeg hadde litt vibrasjoner i bilen ved kjøring som forsterket seg MYE når man fila på bremsen.
viplash Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Skrevet Februar 5, 2008 jeg har tromler bak, så det er ikke skiver der som er skylden hvertfall. Men det kan vel være foringene ja. Bilen har passert 240.000km og i dag fått ny frontrute. men hva koster det eventuelt og bytte slike foringer?
Steffan C Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 men hva koster det eventuelt og bytte slike foringer? Casterst. foring (nr. 8 ) koster ikke så mye, drøye 300,- stk. Heller ikke den største jobben, men må ha tilgang på presse. Bytta mine for et par år siden, ble merkbart bedre, men enda litt vibrasjon med sommerhjula
SST Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Komplette stag med foringer koster ca. 700-800,- stk. Om du bare skal ha foringene, koster det ikke mange hundrelappene. Skal du bytte kan du like gjerne kjøpe deg foringer fra Powerflex. Disse er i polyurethan og vil holde mye lenger. De er også stivere. Om du har tilgang til presse og bukk/grav, går det fint å gjøre denne jobben selv. Ellers bruker ikke et verksted så lang tid på det, så fryktelig dyrt blir det ikke. Kommer litt an på hvor jævlig ting sitter under der. Jeg betalte rundt 4500,- for bytte av casterstag/foringer og bremseklosser/skiver rund baut på en tidligere E34. Dette var IKKE inklusive deler. Men strengt tatt trenger ikke dette være grunnen til at bilen din vibrerer, men det som er sikkert, er at om disse foringene ikke er byttet på din bil med den km. standen, så vil du få "ny" bil etter et bytte. Det samme gjelder foringene i traversen bak
viplash Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Skrevet Februar 5, 2008 Kanskje jeg skal la BMW verkstedet tittet på den og si meg hva som er galt? HAr ikke tilgang til grav, presse elelr verksted selv
Sharif Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Vist ristinga er bak, så kan det også være fjærbeinslageret. Min rista litt bak men bare av og til, helt til demperen sto gjennom hattehylla da
SST Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Har forresten et sett med casterstagforinger liggende (nye) som du kan få billig om du trenger
viplash Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Skrevet Februar 5, 2008 SSTEr det til E34, og hva er billig? Og kan ejg komme tilbake til deg med beskjed om jeg skal ha de i kveld eller i morgen eller noe?
SST Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Er til E34, ja. Kan få begge for 400,-. Bare kom tilbake når du har fått oversikt, du. (Send gjerne PM)
Eirik Viste Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Jeg har opplevd sterk vibrering i rattet over ca 80 km/t. Dekkene bra balansert og foringer ok. Viste seg at gliderne fra caliperne pä bakbremsene ikke gled skikkelig. Dette ble gjort rent og pä med kobberfett. Sä var bilen fin igjen. Dette var pä min E32, og den er jo lik E34 i oppheng og bremser. Eirik.
viplash Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Skrevet Februar 5, 2008 Eirik Viste Sånn bortsett fra at jeg har tromler bak da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå