Gå til innhold

Tatt av sivilpolitiet

quentez
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, det måtte jo skje. Slik går historien:

Jeg våkner opp i morrest, og gjør meg klar til å dra til skolen. Timen starter 11.55, og jeg gjør meg klar til å dra kl. 11.40. Ikke noe stress. Plutselig finner jeg ut at jeg ikke finner lommeboka mi, og jeg begynner en rask leteaksjon rundt om i huset før jeg til slutt finner ut at den lå i jakkelomma mi (doh). Klokka 11.45 drar jeg herfra og mot skolen som ligger i sentrum (Trondheim). Siden jeg er for seint ute blir jeg nødt å kjøre hva man kan kalle "på grensa".

På vei mot skolen kjører jeg forbi en Passat stasjonsvogn som har vikeplikt ut fra en skole. Det viser seg at vi skal treffes igjen. Men i alt stresset tenker jeg ikke over at det kunne være sivilpoliti. Så jeg fortsetter nedover Byåsveien (50-sone) i en relativt ok hastighet. Holder sikkert rundt 80 km/t på speedometeret før jeg kommer til første rundkjøring. Bremser ned der og havner bak et par biler. Holder deretter normal hastighet i ca. 150 meter før neste rundkjøring. Etter denne blir det to-felts, og jeg legger meg raskt ut i venstrefila for å kjøre forbi to biler. Er nok da opp i ca. 75-80 km/t. Etter jeg har kommet meg forbi de to, gjør jeg enda et lovbrudd - nemlig forbikjøring på høyreside. I et par hundre meter holder jeg sikkert mellom 80 og 90 km/t på speedometeret før jeg må bremse ned i et lyskryss. Det blir grønt, og da er jeg nok nede på 20 km/t. Drar meg raskt opp i fart igjen, og "suser" forbi en ny MB ML 320 CDI - nok en gang på høyre side (jævla venstrefilidioter!). Etter dette holder jeg sikkert rundt 80 på speedometeret i nok et par hundre meter. Så titter jeg i speilet; "Hmm, har ikke den Passaten der fulgt etter meg litt lenge nå?" Og før jeg får tenkt videre ser jeg blålysa bli slått på. Tusen bannord går gjennom hodet mitt, og jeg hadde mistet lappen kun for å rekke en jævla norsktime.

Jeg blinker meg inn til siden, drar ned ruta og ser en mannsperson komme gående nedover veien.

"- Har du stjålet bilen?"

"Øh, nei..."

"- Hvorfor kjører du som om du har stjelt den da?"

"Skulle rekke timen."

"- Ta med deg vognkort og førerkort og sett deg bak hos meg du."

Jeg setter meg i baksetet, får øye på videoskjermen hans. 72.96 km/t står det. Jeg ble bare så utrolig lettet der og da, for jeg var nittini prosent sikker på at jeg hadde mistet lappen og vel så det. Jeg sitter vel ti minutter inni der og får ei salve om hvor fort jeg kjørte, at jeg aldri burde ha lappen, alle de håpløse forbikjøringene jeg hadde og sånn. Samtidig ringte han inn til sentralen for å sjekke om jeg faktisk hadde stjålet bilen. Da måtte jeg nesten le litt for meg selv. Han tenkte å prakke på meg ei bot for ulovlig forbikjøring i tillegg til et forenklet forelegg på 6500,-, men heldigvis droppet han det, så jeg fikk "bare" fartsbota og to prikker. Jeg ble bare sittende i baksetet og forsøkte å gjøre meg så ydmyk og uskyldig som mulig. Det hele føltes egentlig ganske likt etter oppkjøringa, der sensor satt å ramsa opp alt det jeg gjorde galt, mens politimannen gjorde det samme nå.

Det hele ender med at jeg "takker" for at jeg fikk 6500,- i bot, og får dra fra stedet fortsatt med lappen i behold. Sannsynligvis var det de tre rundkjøringene og lyskrysset som reddet meg, for jeg hadde en mye høyere hastighet enn 73 km/t i "snitt". Jeg glemte å spørre om jeg fikk se videoklippet, og det irriterer meg litt i ettertid egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som politimannen som stoppet deg lider av mindreverdighetskomplekser. Greit nok, du fortjente jo helt klart boten din sånn som du forklarer du har kjørt, men likevel er det noe som byr meg så sykt i mot når jeg hører om autoritetspersoner som skal gi deg en muntlig og derav personlig lekse i tillegg. Jobben hans er å gi deg bot, ta lappen din o.l, ikke fortelle deg hvor idiot du er. Det synes jeg bare blir latterlig og viser hvor usikker og psykisk underutvikla personen selv er. Men klart, det er vel maktsyke individer som søker slikt arbeid anyways.. Kjør forsiktig til skolen nå da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flaks i uflaksen ja... godt du fikk beholde lappen :-) men de helvetes folkene som ligger i venstrefila, irriterer meg grønn og gul og blå... har vel sikkert hatt 20 sånne selv i dag... ligger 10 under i venstre og jeg blinker som faen på de, og de nekter å flytte seg.... de som nesten heller skulle blitt vinka inn (så lenge du hadde kontroll og ikke kjørte som en idiot da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hell i uhell.. uten tvil

skjønner at du kjørte forbi på høyre siden..

virker som det skal være tøft å ligge i venstrefila hele veien.. det er nesten rart ingen blir tatt for det, er jo ifølge loven et forbikjøringsfelt.. utrolig irriterende når folk ligger der i fartsgrensa. :P

rart de ikke sa noe på forbikjøringa på høyreside.. er ikke det egentlig førekort beslag tvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flaks i uflaksen ja... godt du fikk beholde lappen :-) men de helvetes folkene som ligger i venstrefila, irriterer meg grønn og gul og blå... har vel sikkert hatt 20 sånne selv i dag... ligger 10 under i venstre og jeg blinker som faen på de, og de nekter å flytte seg.... de som nesten heller skulle blitt vinka inn (så lenge du hadde kontroll og ikke kjørte som en idiot da)

Best med de som da faktisk blir sure og blinker tilbake :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...