Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nyere dieseler er det kommet et system for å fjerne NOx ved å lede endel av eksosen igjennom en eksoskjøler og tilbake til innsugsmanifoilen for ny forbrending.

EGR(Exhust Gas Resirculator) er etter hva jeg forstår det samme som eksoskjøleren.

Men så er det noe som heter AGR og dette er noe annet. Jeg tror dette er istedet for gasspjeld. På 150hk diesel skal det vist ikke være noe gasspjeld. Men hva kobler gasspedalen med innsuget? Elektronikk?

Noen som vet mer om dette?

Skrevet

diesel har ikke gassspjel i heletatt. og gasspedalen er koblet til pumpa å den styrer showet. og er my annet elektronikk i bilde å for at en diesel skal gå på alle 4

Mvh Stian S

Skrevet

EGR og AGR er samme tinge. vist du vell at bilen skal gå bedre så tar man av vakum slangen til EGR systemet.

Trur leisen du har oppførst deg leisen vist du har pusta inn din egen fis?

det gjør alle biler med EGR system.

trur ikke du har greid å gjort så veldi mye vist du skulle ha gjort det samma.

Skrevet
En dieselmotor rusler å går uten elektronikk i det heletatt!

Da er de gamle.

Det er lenge siden det kom magnetventil på pumpene.

Skrevet
En dieselmotor rusler å går uten elektronikk i det heletatt!

Da er de gamle.

Det er lenge siden det kom magnetventil på pumpene.

ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen.

Skrevet

ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen.

De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker.

Skrevet

ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen.

De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker.

da har du ikke vært borti MB. men på Ford vist det går i stykker så stopper bilen.

Noen biler kan man kjør uten ventilen og noe ikke. men litt verre på MB med automat å prøv og kvel motoren. går ikke så veldi bra. men da er det bare finn fram den hendelen under innsuget å dreg den opp over.

Skrevet

ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen.

De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker.

patrolen min rusla å gikk opptil 5 min når magnetventilen vart treg :lol:

Skrevet

Er ikke dette helt umulig på dieselmotorer med Common-rail?

Pumpa er jo elektrisk og dysene er elektrisk. Alt annet er jo også elektrisk. Tror kun stemplene og veiva som eneste uten elektronikk :-)

RS

ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen.

De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker.

patrolen min rusla å gikk opptil 5 min når magnetventilen vart treg :lol:

Skrevet
Er ikke dette helt umulig på dieselmotorer med Common-rail?

Pumpa er jo elektrisk og dysene er elektrisk. Alt annet er jo også elektrisk. Tror kun stemplene og veiva som eneste uten elektronikk :-)

RS

ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen.

De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker.

patrolen min rusla å gikk opptil 5 min når magnetventilen vart treg :lol:

ja det er helt umulig.

Skrevet

EGR kom i California for over 30 år siden.. Ja, det er lurt å koble vekk EGR, den kjører dritt/eksos inn i motoren! Hehe jepp, på de gamle mercene er jo hele bilen styrt av vakuum :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...