Mons1 Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 På nyere dieseler er det kommet et system for å fjerne NOx ved å lede endel av eksosen igjennom en eksoskjøler og tilbake til innsugsmanifoilen for ny forbrending. EGR(Exhust Gas Resirculator) er etter hva jeg forstår det samme som eksoskjøleren. Men så er det noe som heter AGR og dette er noe annet. Jeg tror dette er istedet for gasspjeld. På 150hk diesel skal det vist ikke være noe gasspjeld. Men hva kobler gasspedalen med innsuget? Elektronikk? Noen som vet mer om dette?
skywalk3r Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 diesel har ikke gassspjel i heletatt. og gasspedalen er koblet til pumpa å den styrer showet. og er my annet elektronikk i bilde å for at en diesel skal gå på alle 4 Mvh Stian S
Muren Motorsport Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 En dieselmotor rusler å går uten elektronikk i det heletatt!
Aroid Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 EGR og AGR er samme tinge. vist du vell at bilen skal gå bedre så tar man av vakum slangen til EGR systemet. Trur leisen du har oppførst deg leisen vist du har pusta inn din egen fis? det gjør alle biler med EGR system. trur ikke du har greid å gjort så veldi mye vist du skulle ha gjort det samma.
Gjest Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 En dieselmotor rusler å går uten elektronikk i det heletatt! Da er de gamle. Det er lenge siden det kom magnetventil på pumpene.
Aroid Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 En dieselmotor rusler å går uten elektronikk i det heletatt! Da er de gamle. Det er lenge siden det kom magnetventil på pumpene. ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen.
Gjest Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen. De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker.
Muren Motorsport Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 det var satt litt på spissen ja.. men du trenger ikke el-pumpe,strømm til tenning osv..
Aroid Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen. De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker. da har du ikke vært borti MB. men på Ford vist det går i stykker så stopper bilen. Noen biler kan man kjør uten ventilen og noe ikke. men litt verre på MB med automat å prøv og kvel motoren. går ikke så veldi bra. men da er det bare finn fram den hendelen under innsuget å dreg den opp over.
Muren Motorsport Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen. De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker. patrolen min rusla å gikk opptil 5 min når magnetventilen vart treg
Mons1 Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 Er ikke dette helt umulig på dieselmotorer med Common-rail? Pumpa er jo elektrisk og dysene er elektrisk. Alt annet er jo også elektrisk. Tror kun stemplene og veiva som eneste uten elektronikk RS ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen. De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker. patrolen min rusla å gikk opptil 5 min når magnetventilen vart treg
Aroid Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Er ikke dette helt umulig på dieselmotorer med Common-rail?Pumpa er jo elektrisk og dysene er elektrisk. Alt annet er jo også elektrisk. Tror kun stemplene og veiva som eneste uten elektronikk RS ja og magnet ventilen kan slutt å virke å da får du ikke stoppen bilen med nøkelen. De jeg har vært borti som har gått i stykker så har nå motoren stoppet når den gikk i stykker. patrolen min rusla å gikk opptil 5 min når magnetventilen vart treg ja det er helt umulig.
skywalk3r Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 javel, glemt jo selvfølgelig å skriv at jeg ment nyere biler da..kan jo ikke skrive mye feil på dette forumet før man blir skutt i bakhodet. hehe Mvh Stian S
mbkomfort Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 EGR kom i California for over 30 år siden.. Ja, det er lurt å koble vekk EGR, den kjører dritt/eksos inn i motoren! Hehe jepp, på de gamle mercene er jo hele bilen styrt av vakuum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå