bmw335i Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 hei! er litt blank på turbo området.:! menne..kan jeg montere turbo intercooler på original motoren..m20b25 87 modell..eller må jeg bytte stempler og div..? tenkte ikke kjøre noe voldsomt med trykk..
Gjest Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Det sies vel at det går å kjøre opp til 0.5 barpå urørt motor. Det har jo litt å si hvilken stand motoren er i. Det er viktig at du får riktig mengde bensin og luft inn,og at ikke tenning er for høy.
bmw335i Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 okej..hvordan veit jeg når blandingsforholdet er ok ? heh..er litt usikker på dette
E28 TURBO Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Den motoren har 10/1 i komp. Det går ikke med turbo! Men stemplene på m20 motoren 320 og 323 kan dreies ned. Dette tåler ikke m30 motoren, da er det nye stempler. Også må du få gitt den mer bensin og senere tenning, ellers får du tennings bank, tro meg det vil du ikke!! Ring VS motor han er flink på de motorene!
bmw335i Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 har m20 motor..så d går ikke med org.komp? synes jeg har hørt noen kjøre med original motor på 0.5 bar..hmm..må vel kanskje gjøre et lite prosjekt med motorn da..
325ixturbo Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Den motoren har 10/1 i komp. Det går ikke med turbo!Men stemplene på m20 motoren 320 og 323 kan dreies ned. Dette tåler ikke m30 motoren, da er det nye stempler. Også må du få gitt den mer bensin og senere tenning, ellers får du tennings bank, tro meg det vil du ikke!! Ring VS motor han er flink på de motorene! 9.7-1 eller 9.4-1 har denne i komp dette varierer, på 87mod dette er en m20 ikke m30. denne tåler fint 0.5
bmw335i Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 ok hva trenger jeg for å montere turbo på orginal motor?heh..noen som gidder svare på den ?
Gjest Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 ok hva trenger jeg for å montere turbo på orginal motor?heh..noen som gidder svare på den ? Omtrent dette her http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... =turbokitt
Tsbusa Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Jeg hadde en M20B20 Turbo. Ladet 0,6BAR. Hadde M535i dyser, og dette gikk smertefritt. Brukte turbo ifra en Sierra cossie.
bmw335i Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 okey frister å kjøpe det turbokitet jah..hmm har en 535 motor m30..kan jeg bruke dysene derfra ja? funker d bra med original kam når man kjører turbo eller..? har kvasskam nu..menne trur dn e litt sletn..
325ixturbo Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 orginal kam er bedre enn en kvasskam på turbo
bmw335i Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Skrevet Februar 9, 2008 ok..kan jeg bruke kammen fra en 520 m20?
325ixturbo Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 ja men den er enda litt slappere enn m20 b25
bmw335i Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Skrevet Februar 9, 2008 ok..tenkte jeg skulle bytte ut den kvasskammen som står i nu..kan dn ha noe med tikking å gjøre da? har justert ventilene--
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå