Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører med 205/60 R15 dekk nå på vinter, men syns bilen er blitt så sinsykt høy :? noen som vet hva dekk jeg kan kjøpe som vil "senke den mer?" :wink:

Skrevet

Må være en optisk illusjon som gjør det... Orginal dim på E36 er vel 195/65-15, mens det du har faktisk har mindre diameter, altså skulle bilen blitt lavere!

Skrevet
Må være en optisk illusjon som gjør det... Orginal dim på E36 er vel 195/65-15, mens det du har faktisk har mindre diameter, altså skulle bilen blitt lavere!

Men avstanden fra toppen av dekket til hjulbuen har blitt større ;)

Det er vel der folk flest "måler" senken, i såfall: kjøp høyere profil :)

Skrevet

Er avstanden mellom dekk og hjulbue mindre er jo bilen faktisk blitt lavere!

Med hjul som går lengre opp i hjulbuen går de jo tilsvarende nedover, så da blir bilen høyere...

Skrevet

Min bil har 205,60R15 originalt så det er faktisk en original dimensjon på E36 ;) Er bilen for høy er det bare å handle senkesett ;)

Skrevet
Er avstanden mellom dekk og hjulbue mindre er jo bilen faktisk blitt lavere!

Med hjul som går lengre opp i hjulbuen går de jo tilsvarende nedover, så da blir bilen høyere...

Jeg er enig med deg, jeg bare sier at hvis du setter på ett dekk med mindre diameter blir bilen lavere, men avstanden mellom dekk og hjulbue større -> altså kan bilen virke høyere (hvis vi snakker om rimelige størrelser, ikke at du setter på ett dekk tilsvarende felgen for da ser jo alle at bilen ligger på bakken selv om avstanden opp til hjulbuen er høy:p)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...