Gå til innhold

Turtelleren i min E30 virker ikke.stikk innom denne tråden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens.eg har vert inne på forumet med dette problemet før men prøver ein gang til.

Bil type E30 325i cab 88 mod

turtelleren og forbruks måleren virker ikke lenger,i starten var dei litt fra og til men nå er dei heilt døde.prøvde med ett nytt instrument men ikke noe forandring så eg bestillte med ett nytt is kort (print kortet i instrumentet) der det og er nye batteri.så de eg lurer på kor får instrumentet signal til turtelleren fra.er det den litle klompen på eine plugg ledningen? visst ikke det er den ka er den til.

eller er det noen som har noen andre tips.

M.V.H Øyvind

Skrevet

hei den svarte ledningen som går på coilen den gir signal til coilen fra hjernen.der stopper den.noen flere tips.

Turteller på E30 virker som ett stort problem men det er lite med svar og få.

M.V.H Øyvind

Skrevet
hei den svarte ledningen som går på coilen den gir signal til coilen fra hjernen.der stopper den.noen flere tips.

Turteller på E30 virker som ett stort problem men det er lite med svar og få.

M.V.H Øyvind

har du bra kontak fra dem kontakten med 3ledninger i fra i hanskerommet?

Kan også var grønnleding.

Skrevet

hei.til coilen kommer den ein svart ledning (signal fra hjernen) og ein Grønn ledning (pluss Ved tenning på) desse har ikke noko med turtelleren og jøre forruten det kommer på ein pinne ut fra hjernen igjenn og videre.det er heilt umulig å måle seg fremm for det går utroli med ledning opp til instrumentet.

Noen flere lure ideer. Jævla turtellerdritt.

til bake til den føleren som sitter på eine tennkabelen,er alle her inne sikkre på att den ikke har med turtallet og jøre.den må da ha ein misjon den og,i tilfelle hva er den til.

Skrevet

då har eg skifta tennkabel nr 4 (den med føleren på) akkuratt likt.så eg opna den gammle å de er bare ei simpel hylse med ein ledning kveila rundt :( heilt ok den då var.

er de noen som har ett koblings skjema over turteller kretsen event ein nett side,eller nye tips.....

er dritt lei denna rapadongen nå ein heil søndag med meiningslaus feilsøking.

M.V.H Øyvind

Skrevet

Hei folkens.da var problemet med turtelleren og forbruksmåleren løst etter mange timers feilsøking og leiting på nettet.

Er det noen her inne på forumet som har problemer med turteller på E30 skall eg kunne guide dere dere igjennom feilsøkingen til problemet er løst.

M.V.H Øyvind takk for all hjelp

takker ekstra til Fliid, den linken du kom med var gull vert.

• 1 year later...
Skrevet

Jeg har samme problem, den kom og gikk en kort stund før den døde, både turteller og forbruksmåler. Hva var årsaken?

Skrevet

Gammel å fin tråd. Kabelen som er på pluggledningen har ingenting med turteller og gjøre. Er en oldtids versjon av det som nå kjenner som "kamføler".

Turteller problemer er meget utbredt, men er flere utførelser for hvordan oppsettet mtp. ledninger er, i en E30. Måten som ofte går igjen, det er kontakten ved styreenhet, over hanskerom, den sorte der er turtall, forbruk regner den ut selv ved bruk av hastighet og turtall signal. Er turtall vekk, så forsvinner forbruk. Sjekk om SI (intern batteriene i instrumentet) er hele, plukk ut turteller av instrumentet, rengjør dens kontakt punkter, skru den fast igjen, godt. Er du usikker på om du har turtall signal, så kan du måle mellom sort ledning i kontakten ved styreenheten, Volt på multimeteret. Mellom sort og gods på bil. Da skal du se at det pulser, om du har ett multimeter som er raskt nok til å oppfatte og ikke bare lager krøll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...