Gå til innhold

Noen tanker om denne E36 318is?

jcberg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å kjøpe meg min første BMW, en 1993 mod. BMW 318IS Coupé.

Den har trillet 152000 km iflg. selger (kan dette være reellt?), har sportsinteriør og skinnratt, er omlakkert i originalfargen for 1.5 år siden, nye senkefjører og dempere godkjent i vognkort, byttet endel foringer til powerflex.

Toppen er nylig overhalt.

Ellers har bilen M-front og M-sport understell (bortsett fra at demp & fjør er nye da), nye bremser & brekk, ny slavesylinder til clutch, tosone klima (som AC ikke fungerer på, trenger kanskje gass), nyohverhalt dynamo.

Den har M3GT 17" med gode sommerdekk på, og akkurat nå står det på originale 15" alu med greie piggdekk.

Ellers er bilen utstyrt med sportseksos fra Simons, Inpro angeleyes, FK klarglass tåkelyd og hvite blink.

Skal kikke på denne i morgen, hadde vært fint med noen tips om hva jeg skal se etter osv.

Selger sier eneste feilene er liten lekkasje i pakningen mellom grenrør og katalysator, og liten lekkasje i pakningen til ventildekselet. Var noe overflaterust på bakluka innvendig men dette har selger tatt i går elns.

Selve bilen får jeg med litt prut for ca. 55 000. Skal og kjøpe / bytte mye stereo med karen, så da stiger prisen noe kan man si, men hvis jeg trekker fra ca. reell verdi på dette anlegget er det vel dette jeg gir for selve kjerra.

Er dette en gunstig pris, og er det noe som høres veldig galt / mistenksomt ut i deres øre? Har hatt god dialog med selger, er nesten litt kompiser nå..

Er det noe spesiellt dere ville kikket etter på en slik bil? Skal se om det er noe som virker unormalt slitt, km-stand virket noe lav. Virker som om prisen på disse er ca. 50-75000 avhengig av tilstand, årsmodell, utstyr og kilometerstand, da er vel ikke denne så urimelig priset?

Har kikket på denne, og har den i bakhodet: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E36/

Takk for hjelp, synspunkter og svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har vært å kikka i dag.

Servicehefte fantes ikke såvidt jeg vet. Ellers syns jeg motoren tikket litt på tomgang, selger sa dette var dysene (?), syns det hørtes rart ut. Etter å ha kjørt motoren varm og dratt den skikkelig ut noen ganger syns jeg tikkingen ble verre.

Virket også som om det var noe uling fra motoren under kjøring som varierte med turtallet. Vanskelig å si hva dette kan være. Det kan være at disse "ulydene" skal være der da jeg ikke har noen erfaring med disse motorene, men syns det virket litt rart. Kanskje vakuumlekkasje e.l.

Syns også bilen virka litt "dau", hadde forventet meg noe litt sprekt liksom. Min nåværende Audi A6 2.0 på 1600kg og 115hk går ikke så veldig mye dårligere enn denne..

Ellers lekker det fra de fleste pakningene i eksossystemet, kanskje vanlig med billigeksos fra simons? Mangler en del deksler, klips osv. på bilen men dette har selger såvidt jeg veit. Ellers har dette vært selgers førstebil, så den er kanskje blitt kjørt hardt? Kanskje litt alarm når selger er med på prøvetur og oppfordrer til å presse på helt til sperra.

Er vanskelig å ta en avgjørelse egentlig, men før jeg var å kikka var jeg skikkelig hissig på bilen, nå er jeg mer skeptisk, og det er kanskje en indikasjon på at man bør finne seg en annen? Bør jo være slik at man finner seg en bil man har lyst til å se på, beskiktiger og prøvekjører og deretter har SKIKKELIG lyst på den? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikke har hast villet jeg bare smurt meg med tolmodighetskrem. Etter lang leting kikket jeg og på en IS, eier oppfordret til å dra den til sperra flere ganger, bare det gjorde meg betenkt, samt noe småfix. Hadde skikkelig lyst på bil, men tenkte klart et øyeblikk og lot den gå

Gikk deretter 4uker før jeg fant en 320 jeg _virkelig_ forelsket meg i etter prøvekjøring.

Anbefaler deg å vente til du får den skikkelig gode følelsen før du handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikke har hast villet jeg bare smurt meg med tolmodighetskrem. Etter lang leting kikket jeg og på en IS, eier oppfordret til å dra den til sperra flere ganger, bare det gjorde meg betenkt, samt noe småfix. Hadde skikkelig lyst på bil, men tenkte klart et øyeblikk og lot den gå

Gikk deretter 4uker før jeg fant en 320 jeg _virkelig_ forelsket meg i etter prøvekjøring.

Anbefaler deg å vente til du får den skikkelig gode følelsen før du handler.

Har ingen hast nei. Dette er jo litt avgjørende, dette med følelsen etter man har sett på, hørt og prøvd bilen. Når man kommer med kjempelyst til å ta med bilen hjem og reiser hjem med tvil bør man kanskje vente og heller finne en annen bil som man har skikkelig lyst på etter man har kjørt den og.. eller?

Tror jeg må ha en motor med litt mer moment i bunn, i denne skjedde det jo ingenting før ca. 4.5k rpm.. men rekke6'er drikker jo bensin i bøtter og spann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.... skeptisk!! menne, eksoen kan fikses, er sikkert bare å tette litt rundtforbi... MEN! en 6er drikker ikke mye bensin, hvis du bare kjører fint! har endelig lært meg, etter 1 1/2 år med kjøring tur retur krsand grimstad... ca 45 min kjøring, så kan jeg spare opp mot 8 liter bensin på å ta det med ro... og, en is drikker vel så mye bensin siden du må "presse" den til å gå godt ;-) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil detta jo....hehe

Kanskje litt alarm når selger er med på prøvetur og oppfordrer til å presse på helt til sperra.

Hvor har du fått det ifra...? hehe Mulig du missforstod meg litt da....

Jeg kjører ikke bilen hardt, den er hovedsakelig brukt tur retur sarpsborg-son og er alltid kjørt til den er varm nok før den har vært dratt over 3000, den har ikke vært herjet med på noen måte...

Tror ikke dette den har vært herjet med tidligere eiere heller, det satt faktisk orginal BMW kassetspiller i den da jeg fikk den, hehe Kan jo tyde på at det har vært eldre eiere på bilen...

Uling har jeg ikke hørt stort til gett,..... såvidt jeg kan høre så er det minimalt med tikking, kan jo ikke høres med panseret igjen en gang....

Den hat fått oljeskift på mellom 5 og 7 k og kun med riktig castrololje.

Km kan jeg ikke garantere, men hvem kan vel det.......har diverse papirer fra tyskland og sånn, men det er jo umulig å garantere det.

Tror ikke man finner en IS til 55 k rundt hvert hjørne som har denne kmstanden /utstyr og i god stand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med det eiern sier her..har sett den bilen flere ganger å kjenner han.. vet den er bra tatt vare på

Og dette fra en mann som jobber på en BMW forhandler hehe

Skal ikke tvinge noen til å kjøpe den, men jeg tror ikke det er et dårlig kjøp på noe måte.

Her er en salgsannonse jeg hadde ute for en stund siden. Hvis den ikke blir solgt til trådstarter så er jeg interessert i å bytte i bil + penger, helst e34

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55334&highlight=

edit: feil link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...