Gå til innhold

Bmw E46 problemer med regnsensor + visker bak.

braat2is
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW 320D Touring.

På den funker ikke viskeren og spyleren på bakluka, pluss at regnsensoren ikke vil funke lenger, nå funker den bare på vanlig inervall..

Noen som har noe formening om hva som gjør at dette ikke funker.

Har prøvd og kjøre strøm rett på motoren på visker og spyler da funker den helt fint.

Noen som vet hvordan jeg skal gå frem videre for og feilsøke her? Går det ann og restte regnsensor på en måte?

Vil man finne feilen på en eventuell diagnosetest.

Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har akkurat handlet meg min første BMW, og er meget fornøyd!

MEN!

sliter med det samme som du beskriver her. Visker og spyler på bakvinduet har sluttet å virke.

Tenkte å feilsøke litt selv før jeg kontakter selger om det, men foreløpig ikke vært vellykket. Har kikket i sikringsboksen i hanskerommet, sikringsoversikten selvfølgelig kun på tysk, og blei ikke noe klokere. Skjønte rett å slett lite over oversikten, bortsett fra at det skulle dreie seg om en 15a sikring, har derfor sjekket alle 15a sikringene... ingen gåene... fins det flere sikringsbokser i bilen enn denne i hanskerommet?

(muligens dumt spørsmål, men som sagt, aldri hatt bmw før... bare ford :D å der er sikringsboksene lette å finne hehe

Har du funnet ut av hva det var som var årsaken til dine feil?

Isåfall kunne det vært fint om du ville delt dine erfaringer med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noen som kjenner til dette?

Har sjekket alle sirkingene mine jeg også. Brukte pc på og oversette fra tysk jeg :o

Men tenkte kansje på om det kunne være releet som det var noe galt med. Men er ikke sikker på hvor det sitter henn.

Kan også mistenke hendelen på rattet, at noen kontakter der ikke funker.

Men tror mest sannsynlig det er noe i noe styringsgreier som det er galt med.

Noen andre som har noe formeninger om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...
Og hvis regnsensoren bare ikke virker da?

Da kan det være det meste som sikringer, bryter, elektronikk,dårlig kontakt eller sensor. prøv først å se inn i sensoren fra utsiden av ruten om det lyser i den. gjør det det er det støm frem til den, legg så ett speil mot ruten og se om viskere starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...