kjellsigvald Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 har nettopp kjøpt meg en 320i 2001 modell, va lite olje på bilen når eg kom hjem, da fylte eg på 1 liter, etter 2 uker så va oljen brukt opp, ca 60-70 mil, ser ingen lekkasje, ingen olje i vannet, bilen er kjørt 135000km. noen som vett ka som er gale? noen erfaring med dette?
Weltzin Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Har merka meg at min og bruker litt olje, men ikke på langt nær så mye som din.. Jeg har skiftet til mobil1 nå ved siste oljeskift, og de bruker vel litt mer ved skifte av oljetype? tror jeg?
Bonden Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Hvis oljen på bilen er gammel kan det være mye bensin i oljen denne fordamper når du kjører langturer .vil tro olje forbruket stabeliserer seg hvis du bytter olje (hvis det er lenge siden) og bytter etter anbefalte intervaler.
skywalk3r Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 intervallene er veldig lang på e46 så jeg skiftet oftere, ved slutten av intervallet så begynner oljen å bli ganske så oppbrukt. iallefall hvis man bruker bilen litt. jeg kjørte 10000km så skiftet jeg olje. billig og enkel forsikring. koster deg en 5- 700 kr for en god olje + filter. Mvh Stian S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå