Mons1 Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Tok en liten sjekk under bilen for å se om det finnes lekkasjer. Under motoren er det dekket med ei hel metallplate og er vanskelig å sjekke motoren fra undersiden. Igjennom luken for oljeavtapping kan jeg se bakre del av turboen og der var det svart av olje. Jeg klarte å tørke bort mestparten og skal se senere om det kommer mer olje. Hvor kan det lekke olje rundt turboen på en 150hk 320dA? Kan man fjerne platen under motoren, eller er dette endel av motorfestet?
Bonden Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Det blir ofte noe gjenomslag fra tetningene i turboen som lekker ut i framkant der turboen tar inn luften (fra luftfilteret).Mange biler lekker (svetter ) noe ut der.Hvis du har mulighet til å komme under bilen tar du av plata i framkant og tar av turbo slangen inn på intercooler og ser om det kommer mye olje ut der.(gir ofte en indikasjon på hvor mye olje som slipper igjenom.
Mons1 Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 Jeg må tilstå at jeg nå er litt usikker hva jeg egnetlig såg! Når jeg ser fra oversiden, så lurer jeg på om jeg egentlig såg bakdelen av klima-kompressoren og ikke turboen. Turboen virker umulig å se både fra undersiden og fra oversiden. Må ikke være store karen Men hvor kan oljen ha kommet fra? RS Det blir ofte noe gjenomslag fra tetningene i turboen som lekker ut i framkant der turboen tar inn luften (fra luftfilteret).Mange biler lekker (svetter ) noe ut der.Hvis du har mulighet til å komme under bilen tar du av plata i framkant og tar av turbo slangen inn på intercooler og ser om det kommer mye olje ut der.(gir ofte en indikasjon på hvor mye olje som slipper igjenom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå