BreitBau Skrevet Februar 11, 2008 Skrevet Februar 11, 2008 Blir du tatt.. Så er det dokumentforfalsk, anmeldelse og forelegg..
Porri Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Tommy her inne på forumet har jo lite skilt foran på sin 118d M-sport.. Bør jo være fullt mulig å få godkjent dette ettersom 1 serien fortsatt er en ganske så ny bil.. Kanskje han har ettermontert dette? Koster vel en sånn 600kr elns å få laget et sånn skilt, vurderer det selv på nybila. Blir man stoppa, er det vel ikke verre enn å montere der orginale igjenn? Det er ettermontert på den bilen ja. Men å få godkjent det gjør du nok ikke, da det er god plass der til å få festet et vanlig skilt, selv om det er mye penere med lite. hehe Kosta 350kr å få laga det. Det er laga på profil reklame i skien, laget av metall reflexplate med dekor på, skalert ned til 35cm bredde å ca 7.2 i høyde(om jeg ikke husker helt feil) , å 100kr for festeanordninga med borrelås (da er det borrelås på lite slikt, å på vanlig stort skilt, så tar det ikke lenger enn 10sek å skifte om på den gitt) Har du blitt stoppa med det lille skiltet tommy?
Dr_S Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Man får nok ikke bot OG anmeldelse samtidig. Bota kommer etter man blir anmeldt Og nei, man får det ikke godkjent i Norge. I England er skiltene dine til evig tid, kan t.o.m selge de hvis du vil
Stephan.s Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Tommy her inne på forumet har jo lite skilt foran på sin 118d M-sport.. Bør jo være fullt mulig å få godkjent dette ettersom 1 serien fortsatt er en ganske så ny bil.. Nino her inne bestilte et slikt lite skilt til å ha på reserverte parkeringsplasser hvor det står skiltnummer. Disse skal egentlig være produsert uten refleks, men det hadde blitt en feil slik at han fikk med refleks. Han hadde dette i bruk på bilen etter det jeg husker. Men er jo ikke dermed sagt at det er lov å bruke. Å få tak skilt er ikke noe problem. Det finnes svenske sider hvor du får bestilt skilt med norsk layout med ønsket tekst og størrelse. Vil også legge til at du kan faktisk søke om å få laget eget skilt. Fattern søkte om dette da han importerte en bil i slutten av 1990 åra da produksjonen av hans skilt gikk "i stå". Han fikk maks og min målene på plata som skulle brukes, samt skriftstørrelse. Han tok bare en plate aluminium, malte denne hvit med sorte bokstaver. Enkelt og greit, og dette ble godkjent. Om dette går lengre kan jeg ikke svare på.
Dr_S Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Han tok bare en plate aluminium, malte denne hvit med sorte bokstaver. Enkelt og greit, og dette ble godkjent. Om dette går lengre kan jeg ikke svare på. Hæ? Vanskelig for å tro det ble godkjent, med mindre han fra BT ikke så det
Stephan.s Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Han tok bare en plate aluminium, malte denne hvit med sorte bokstaver. Enkelt og greit, og dette ble godkjent. Om dette går lengre kan jeg ikke svare på. Hæ? Vanskelig for å tro det ble godkjent, med mindre han fra BT ikke så det Husk at dette var 90 tallet Han fikk ikke skiltene han bestilte til avtalt tid eller noe slikt, så han fikk invilget å lage egne. Han kjørte rundt med dette i nesten 6 mnd. Vel å merke en veteranbil fra 60 tallet han hadde dette på. Vi ble stoppet av politiet en gang hvor de spurte om skiltene, men fikk kjøre videre. Må bare legge til at jeg var bare smågutten dengang, så noen hull er det i denne historien sikkert. Men tror jammen jeg skal forhøre meg litt mer om dette.
stiffy81 Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 jeg hadde en chev tahoe 98 model som jeg ønsket å få på mini skilt bak, i følge trafikkstasjonen i drøbak, var det helt umulig siden bilen var førstegangs regga i norge. Men hadde bilen vært førstegang regga i utlandet, så hadde ikke det vært no problem. Risløkka trafikkstasjon derimot sa at det ikke var no problem å få mini skilt på den bilen...heia norge
Nino Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 stemmer det stephan.s. var på bs og kjøpte et skilt til parkeringsplassen min.. *kremt*.jeg kjørte med dette skiltet i en sesong. så når a_hansen her inne kjøpte bilen av meg. så kom han opp i en teknisk kontroll. hvor han mistet skiltet. om han fikk noe bot for det. eller anmeldelse for dukomentforfalskning tror jeg ikke. kanskje de hadde litt medfølelse for han. da han fikk anmerkelse for soting, lykter, streamer, lite skilt, blinklys, hovedlys, senking, felger, blinklysa bak. + at det luktet wonderbaum i bilen.. ho ho. som er en helt annen historie. nok ot.. lite skilt er ikke lovlig. men, det er ikke i alle tilfeller det ender med bot og anmeldelse..
330xi Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Så vidt jeg vet kan man nå få skilt med tekst på. Er ivertfall en på jobb som kjører med navnet sitt som regnr på en Mersce. Kan spørre han om hvordan han fikk det til...
BreitBau Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Nja.. Er mange røverhistorier om det der, og har ikke sett tekst på skilt enda selv om jeg mener å ha hlrt det går.. Skal koste oppmot 30 000 pr bokstav..
ReiRud Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 er bare å søke BT om navn på skiltet, koster noen lapper...tror det var snakk om 5-6000,- sist jeg spurte, rett før jeg kjørte opp. har en bekjent som kjørte for fort med egenlaget lite skilt foran på en galant i 140km/t på en motorvei ved Oslo for et par år siden, Politiet fikk ikke måling på han pga skiltet og han ble truet med bot hvis han ikke hadde på det orginale skiltet før han kjørte videre, det orginale skiltet lå i bagasjen og ble montert før de kjørte videre med et lurt smil
Tommy Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Tommy her inne på forumet har jo lite skilt foran på sin 118d M-sport.. Bør jo være fullt mulig å få godkjent dette ettersom 1 serien fortsatt er en ganske så ny bil.. Kanskje han har ettermontert dette? Koster vel en sånn 600kr elns å få laget et sånn skilt, vurderer det selv på nybila. Blir man stoppa, er det vel ikke verre enn å montere der orginale igjenn? Det er ettermontert på den bilen ja. Men å få godkjent det gjør du nok ikke, da det er god plass der til å få festet et vanlig skilt, selv om det er mye penere med lite. hehe Kosta 350kr å få laga det. Det er laga på profil reklame i skien, laget av metall reflexplate med dekor på, skalert ned til 35cm bredde å ca 7.2 i høyde(om jeg ikke husker helt feil) , å 100kr for festeanordninga med borrelås (da er det borrelås på lite slikt, å på vanlig stort skilt, så tar det ikke lenger enn 10sek å skifte om på den gitt) Har du blitt stoppa med det lille skiltet tommy? JA, det tok nøyaktig 2 dager, før jeg ble stoppet med det lille skiltet, å da sjekket de med en gang vognkortet, hvor det stod SS/SS (stort skilt foran / stort skilt bak) , å de lurte på hvorfor jeg hadde lite, men jeg sa at jeg nettopp hadde kjøpt bilen, å var ikke sikker på hvordan det var med det lille skiltet, så jeg fikk beskjed om å få ordnet dette, men slapp mangellapp. Jeg har montert det vanlige skiltet, p.g.a at jeg ikke gidder å ha slike diskusjoner med myndighetene.
Stephan.s Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Personlige bilskilt har nok ikke kommet til norge enda nei, men tyder på at det er på vei i allefall. Men ser ikke ut til at det blir noen billig affære. http://forbruker.no/bil/article1796146.ece
a_hansen Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 stemmer det stephan.s.var på bs og kjøpte et skilt til parkeringsplassen min.. *kremt*.jeg kjørte med dette skiltet i en sesong. så når a_hansen her inne kjøpte bilen av meg. så kom han opp i en teknisk kontroll. hvor han mistet skiltet. om han fikk noe bot for det. eller anmeldelse for dukomentforfalskning tror jeg ikke. kanskje de hadde litt medfølelse for han. da han fikk anmerkelse for soting, lykter, streamer, lite skilt, blinklys, hovedlys, senking, felger, blinklysa bak. + at det luktet wonderbaum i bilen.. ho ho. som er en helt annen historie. nok ot.. lite skilt er ikke lovlig. men, det er ikke i alle tilfeller det ender med bot og anmeldelse.. stemmer det nino.og du lo deg skakk da jeg ringte å fortalte det.hehede de tok det lille skiltet og jeg fikk ikke kjøre videre før det riktige skiltet satt på bilen.
mAZE Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Ang små skilt, så har vi fått lite skilt på vår anleggsdumper. Da med norskflagg og fullpakke. Skulle da tro det var plass til digert skilt på den. Så visse unntak må det da være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå