Gå til innhold

Problemer med varmeapparat, blåser kun kaldluft. *Oppdatert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For en stund siden så sluttet varmeapparatet å blåse varmt. Kommer kun kald luft selv om bryterne står på varmt og motoren er varm.

Hva er galt?

Setter stor pris på svar.

Gjelder en E34 525 1994.

Skrevet

jeg har samme problemet, men hadde problemer i sommer da det gikk hull på en kjøleslange,og jeg etterfylte masse vann.

åssen får man luft ut av systemet?

Skrevet

den finnes ei lufteskrue paa termostat huset...opne den til det slutter aa boble...etter fyll...

Skrevet

Var luft i systemet. Fikk ikke noe ordning på det så dro ned på et verksted for å spørre hvordan man gjorde det. De sa bare at det var et alvorlig styr så jeg skal levere bilen i morgen :)

Skrevet

Alvorlig styr?? Jeg hadde faktisk aldri gjort dette selv, men etter noen søk her på forumet fant jeg oppskriften.

Bare åpne lufteskruen litt, skal vel sitte rett ved siden av påfyllingslokket for ekspansjonstanken. Starte bilen og vente til det ikke bobler ut, men renner ut av lufteskruen. Etterfyll så litt over max nivå.

Jeg skiftet forøvrig kjøleveska mi samtidig. Dro gjennom med batterivann og fylte deretter på med ny kjøleveske. (litt søl ble det ja, men tørket grundig og skylte grundig med vann) Måtte etterfylle litt noen ganger etter noen mils kjøring, men til slutt var den helt tipp topp igjen.

Parkerte ikke i bakke eller noe slikt. Varmeapparatet fungerte helt prikkfritt igjen :)

Skrevet

Enkelt å lufte ja, skru varmeapparatet på maks. Løsne lufteskrue på radiator. Hold en jevn gass på rundt 2500RPM. Fyll på vann hele tiden. Når det slutter å boble, skru igjen, fyll opp tanken og kjør. Husk å etterfylle etterhvert.

Skrevet

Og husk nå endelig kjølevæske etter gjennomkjøringen med vann, fyll på til du ser kjølevæska piple ut av lufteskrua. Det gjorde jeg. Etterfylle etterhvert som nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...