Bmw524 Skrevet Februar 12, 2008 Share Skrevet Februar 12, 2008 Hei har problemer med at motoren går varm ved litt hard kjøring eller i oppover bakker, så går temperaturen opp til mellom midten og rød merket. Trenger hjelp til å finne ut hva det er. Takker for svar på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 12, 2008 Share Skrevet Februar 12, 2008 Sånn var min 524td også. Er den oppjustert noe da? Kan være at toppen,eller topp pakning er gåen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torenord Skrevet Februar 12, 2008 Share Skrevet Februar 12, 2008 Sjekk viskosekopling på vifte og termostat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524 Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2008 har hørt flere som har snakket om viskosekoplingen men hva er det og hva gjør den? er det dyrt å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Februar 13, 2008 Share Skrevet Februar 13, 2008 Hvis du skal ha nytt fra BMW så blir det en utgift på 2K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524 Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2008 d må finnes noe som er like bra som d ikke står bmw på å koster halvparten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sletengen Skrevet Februar 13, 2008 Share Skrevet Februar 13, 2008 Sveis fast viskosekoblinga, det blir gående jævla dårlig, men det funker=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zacha Skrevet Februar 14, 2008 Share Skrevet Februar 14, 2008 viskosekoblinga er en kopling som sitter i senteret på vifta som gir etter for dreiemoment. det vil si at jo mer du gir på jo fortere går vifta rundt og da trekker den med seg vifta. dette er en greie som er kjekt å ha i orden. bytta nettopp min selv. du må passe deg for at motoren går varm for toppen på bmw har en tendens til å gå hvis den blir for varm. og den har en tendens til å vri seg dette = DYRT.. så kjøp deg en ny viskosekobling. husk at vifta er skrudd med liks. det er litt vesentlig å vite. også kan du jo sjekke enkelt om toppen din er gåen. hvis du ikke vil ta en kompresjonstest kan du se om du har vann i olja eller om det rker veldig hvitt av eksosen din selvom det ikke er kaldt ute=) lykke til=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524 Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2008 hva ga du for en sånn viskosekobling da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524 Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2008 bmp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 Ser de selger denne på GS for kr 1953,90 Men de har en alternativ vare der også til kr 1681,88. http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 9&type=alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanshers Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 heisann.. har hatt samme prob med min 535 e 34. det er nesten helt sikkert at det er viskosekoblinga som er gåen. tror det er den som styrer tomgangen på slurevifta på bilen din. koster nesten 2 lapper hos bmw, men du kan kjøpe brukt for en ca 500 hos en vrakhandler. er ikke så nøye om det er til samme motor. i bilen min har jeg satt inn en som har stått i 525.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524 Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2008 ok:D takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 Sjekk etter viskosekobling på www.schmiedmann.no Halve prisen regner jeg med. Var hvertfall det når jeg kjøpte til min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524 Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2008 var det vanskelig å bytte viskosekoblinga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå