Frode_E30 Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 BTW original btr SKAL fjernes! Det er ikke rart du plages, du kjører dysene på ca dobbelt trykk av hva dem skal ha! Er du heldig så har dem overlevd.
Morty999 Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 jaha? hvofror mener ud det? de går jo bare på 3 bar uansett siden den andre brt'en står på 3 bar gruntrykk.. så får den jo ikke øket dobbelt..
Frode_E30 Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 jaha? hvofror mener ud det? de går jo bare på 3 bar uansett siden den andre brt'en står på 3 bar gruntrykk.. så får den jo ikke øket dobbelt.. Så du mener at hviss du setter 10 originale btr etter hverandre så vil fortsatt trykket på dyseskinna være 3 bar?? Slik conan har det nå så vil det bli helt feil. Den progressive btr han har, kjøpte han av meg, og jeg stillte den inn på 3 bar siden han ikke hadde bensintrykkmåler. Slik den står nå vil det bli helt feil, bare sett på bensintrykkmåler og se selv.
conan Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Skrevet Februar 14, 2008 Har selv vært meget plaget, men fikk det til tilslutt. Hvor mye trykk kjører du? Hvilket tillegssprut? Hvilken lambda og hvilket display bruker du på lambda? Du må flytte lmm til sugesiden, og ha den vannrett slik den står originalt. Så må du skaffe en bensintrykkmåler. Grunnen til tenningsbank er sansynligvis for høy tenning/for lite bensin, grunnen til flooding kan være feil justert tillegs sprut. Svar på disse spørsmålene så kan vi nok hjelpe deg videre. Trykket er jeg litt usikker på, men rundt 0,7-0.9 tror jeg. Tillegsprutet er det til adekk, den grå boksen med 1 dyse i forran spjeldet. Lambda er en 1 lednings lambda ( etter råd fra turbofun) displayet er en digital med lys rundt (rødt for mager-grønt for rich) Hvor skaffer jeg btr måleren og setter jeg den forran btr eller etter? Har fått vite at floodinga er pga 325 lmm på m535 dyser, får for mye fuel på tomgang. Må bruke m535 lmm med 325 elektronikk. Lmm plassering på systemet og vinkel skulle ikke ha noe og si. Men skal prøve og sette den i orginal stilling uannsett.
ehrnst Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Jeg vil tro at du sliter med tomgang fordi du har større dyser og org lmm. Grunnen til dette er fordi dysene gir for mye bensin i forhold til hva slags dyser bilen tror den har. Motoren din har ikke triggerhjul foran på veiva men har noe forferdelige greier med følere på girkassa. Er det bredbåndslambda du har? 535lmm og dyser på b25 med motronic 1.1 er vel utprøvd å skal fungere fjellstødt. Orginalbtr bør du fjerne for å eliminere feil.
Frode_E30 Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Grunnen til fllooding er pga du har 2 btr og dobbelt trykk! Skru av den originale og borr hull igjennom den. Da er du kvitt det verste. Fin instillingen på tomgang kan du gjøre med bensintrykket. Syns du det er rart at du får tenningsbank på 0.9bar med original tenning? Jeg hadde chip med tenningsforskyver og kunne kjøre 0.85bar før tenningsbanken kom. Altså: 1: Fjern original btr. 2: Skaff bensintrykk måler fra tess eller lignende.Monter den før dyseskinne. 3: Skaff/lån bredbåndslambda. Gjør du dette så garanterer jeg deg at du kommer deg minst 5 skritt nermere suksess.
Frode_E30 Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Jeg vil tro at du sliter med tomgang fordi du har større dyser og org lmm.Grunnen til dette er fordi dysene gir for mye bensin i forhold til hva slags dyser bilen tror den har. Motoren din har ikke triggerhjul foran på veiva men har noe forferdelige greier med følere på girkassa. Er det bredbåndslambda du har? 535lmm og dyser på b25 med motronic 1.1 er vel utprøvd å skal fungere fjellstødt. Orginalbtr bør du fjerne for å eliminere feil. Med 535dyser og 325lmm vil den nok ikke gå helt rent på tomgang, men den får ike så mye at den skal stoppe.
Morty999 Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 hvis han da har 6bars bensintrykk.. hvorfor får han fortsatt tenningsbank på 0.6 da? har liten tru på att det blir dobbelt igrunn..
conan Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 Jeg har vært i kontakt med norman på trimchip og fått tips om et kit han har, Det er 6 stk 360 dyser og software (chip) Med denne ville banken bli borte og jeg ville kunne kjøre med org lmm. Fuelrailen er plukket av og levert til sveising, skal sveise på en nippel til bensinslangen der hvor org btr sitter.
Frode_E30 Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Jeg har vært i kontakt med norman på trimchip og fått tips om et kit han har, Det er 6 stk 360 dyser og software (chip) Med denne ville banken bli borte og jeg ville kunne kjøre med org lmm. Fuelrailen er plukket av og levert til sveising, skal sveise på en nippel til bensinslangen der hvor org btr sitter. Ok, flott. Garanterer deg at du vil luke ut mange problemer ved å fjerne original btr. Har meget god erfaring med Norman, han har peiling så han kan du stole på. Hold oss oppdatert så hjelper vi deg videre.
Frode_E30 Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 hvis han da har 6bars bensintrykk.. hvorfor får han fortsatt tenningsbank på 0.6 da? har liten tru på att det blir dobbelt igrunn.. Tenningsbank kan komme av f.eks for høy komp, for lite bensin eller for høy tenning. Det med bensintrykk: prøv selv da istedet for å lure.... Jeg har prøvd.
CSM Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Er enig i det Frode_E30 nevner; og jeg gjentar det meste. Dette er hva jeg mener... Prioritet 1 LMM må sitte foran turbo. Dette fordi LMMen måler luftmengde på bakgrunn av lufthastigheten, og at før turbo er lufthastigheten høyere enn etter turbo; direkte sammenhengende med at lufttrykket før turbo er lavere enn etter turbo. Bør også sitte som orginalt motert. Dette er nok grunnen til tomgangsproblemene. Kan nok føre til at den får mindre bensin enn den skulle, og lede til tenningsbank. Tenningsbank oppstår pga for høy kompresjon, for mager blanding (som gir for høy temp. i forbrenningskammer) eller for tidlig tenning. Som forøvrig Frode_E30 har nevnt. Prioritet 2 Tenning. Gode muligheter for at du har for tidlig tenning mht. turbotrykk. Turbobiler må kjøre med lavere tenning under ladetrykk. Feks. på turbobiler med vakkuumklokke på fordeleren drar denne på mange graders tidligere tenning ved sug i manifolden. En eller annen ekstraelektronikk må retardere tenningen din med mhp. ladetrykk. Prioritet 3 Bensintrykk. Bensintrykksmåler! Dysestørrelse vs bensintrykk. Det går an å øke bensinmengden ved å øke trykket og beholde orginaldysene. Eller beholde trykke sånn circustelt på samme nivå og sette på større dyser. Evt. øke både trykk og bruke større dyser. Flere/større forandringer = flere justeringer. ... Får den for mye bensin etter dette er det ikke sikkert motorstyringen klarer å korrigere for de større dysene. At den blir våt kan skyldes tomgangsproblemene. Ofte lurt å forandre en ting av gangen når en eksperimenterer.
conan Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Skrevet Februar 18, 2008 Er enig i det Frode_E30 nevner; og jeg gjentar det meste. Dette er hva jeg mener...Prioritet 1 LMM må sitte foran turbo. Dette fordi LMMen måler luftmengde på bakgrunn av lufthastigheten, og at før turbo er lufthastigheten høyere enn etter turbo; direkte sammenhengende med at lufttrykket før turbo er lavere enn etter turbo. Bør også sitte som orginalt motert. Må sitte forran turbo, bør sitte som orginalt? Hmm, mener du der? Men har jo sett mange e30 med lmm på trykksia forran innsuget som er normal plassering. Dette er nok grunnen til tomgangsproblemene. Kan nok føre til at den får mindre bensin enn den skulle, og lede til tenningsbank. Tenningsbank oppstår pga for høy kompresjon, for mager blanding (som gir for høy temp. i forbrenningskammer) eller for tidlig tenning. Som forøvrig Frode_E30 har nevnt. Prioritet 2 Tenning. Gode muligheter for at du har for tidlig tenning mht. turbotrykk. Turbobiler må kjøre med lavere tenning under ladetrykk. Feks. på turbobiler med vakkuumklokke på fordeleren drar denne på mange graders tidligere tenning ved sug i manifolden. En eller annen ekstraelektronikk må retardere tenningen din med mhp. ladetrykk. Men på m20b25 er det ikke vacum styrt fordeler, sitter fast på kammen. Prioritet 3 Bensintrykk. Bensintrykksmåler! Dysestørrelse vs bensintrykk. Det går an å øke bensinmengden ved å øke trykket og beholde orginaldysene. Eller beholde trykke sånn circustelt på samme nivå og sette på større dyser. Evt. øke både trykk og bruke større dyser. Flere/større forandringer = flere justeringer. Satt på prog.btr og større dyser, men vurderer nå et dysekitt fra norman på trimchip med tillpasset chip for mitt oppsett. Hadde jeg bare hatt penger til datasprut så hadde dette vært i boks for lenge sia.. (sponsor søkes:) ) ... Får den for mye bensin etter dette er det ikke sikkert motorstyringen klarer å korrigere for de større dysene. At den blir våt kan skyldes tomgangsproblemene. Ofte lurt å forandre en ting av gangen når en eksperimenterer.
Morty999 Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 er mange som kjører med lmm etter turbo og uten problemer.. så hvorfor han skulle ha problemer med det vet ikke jeg..
Azeton Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Du får koste på deg MS. billig greier som duger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå