Gå til innhold

535i VS M535i

Bmweee
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på om det er noen forskjeller på m535i motorene fra e28 og de vanlige 535i motorene man finner i e34?

Er e34 motoren mer driftsikker?..

lurer nemlig på å bytte ut 745i motoren i e34'en til fordel for en 535i motor..men ville da kanskje ha m535i motoren siden den har noen ekstra hk å signere med liksom:P

Forskjellen mellom E28 og E34 3,5: forskjellig blokk (oljekanaler til oljefilterhus, motorfeste eksosside), forskjellig topp (større ventiler og kanaler på innsugssiden på E34), forskjellige stempel (10,0:1 uten kat og 8,0:1 med kat. for E28. 9,0:1 med kat og 9,2 uten kat. for E34), forskjellig oljefilterhus, forskjellig driving av oljepumpen, forskjellig motorstyring (E28: M1.0, E34 M1.1/1.3). osv.

Gamle uten kat.: 218hk

Gamle med kat.: 185hk

Nye uten kat.: 220hk

Nye med kat.: 211hk

Den nye motoren har en mere stabil motorstyring og gir mere effekt uten kat./evt enda mere med de gamle stempelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men ser jo en kar som skreiv her tidligere at 535i motoren egentlig har 223 hk men bmw sier 218 pga avgifter og noe dill der..

men disse kammene som koed selger under "tuning dele" er det noe tess? kan man hente noe ut med dem?

den karen er meg.

ja 223hk er det i en M535 og 535 har 218hk. det er ikke samma styrenhet på 535 og M535. ikke samma LMM heller.

Kammen fra koed veit jeg ingenting om. kan får mindre effekt på lav turtall og høyre effekt på høyere turtall. opp til hvordan hjernen er programert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men ser jo en kar som skreiv her tidligere at 535i motoren egentlig har 223 hk men bmw sier 218 pga avgifter og noe dill der..

men disse kammene som koed selger under "tuning dele" er det noe tess? kan man hente noe ut med dem?

den karen er meg.

ja 223hk er det i en M535 og 535 har 218hk. det er ikke samma styrenhet på 535 og M535. ikke samma LMM heller.

Kammen fra koed veit jeg ingenting om. kan får mindre effekt på lav turtall og høyre effekt på høyere turtall. opp til hvordan hjernen er programert.

Da har du nok sett hk-tall som bruker en annen måleenhet enn vår DIN. Alle har 218hk DIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javell sjef. gidder ikke skriv det flere ganger.

ka man regner ut på eks 323 og 523. står i svart og hvit at det er 170hk dem!!

I stedet for å blande inn ti år nyere motorer og forsikringsforholdene til disse bør du forklare hvorfor M535i har mere effekt enn den PIP SAMME 535i. Styreenhet og lmm? Host opp noen delenr. som er spesifikt for M535i. Eller du kan la være, for det eneste som er spesifikt med M535i er den urstygge plastikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...