Loffen Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Hører så mye snakk om den silkemyke gangen til BMWs rekkeseksere. Vel - dette er ikke tilfelle for min motor alltid (M50B20 uten vanos). Når bilen står på tomgang rister det ca hvert 3-5 sekund, akkurat som bilen fjusker. Akkurat kort nok til at det ikke gir utslag på turteller, men lenge nok til at vibrasjonen forplanter seg i bilen. Irriterende. Ideas? Ved kjøring på lavt turtall er den heller ikke alltid villig. Fra 1000 rpm til 16-1700 rpm pleier den å lugge litt om man gir for mye gass (Noen som har kjørt moped og gitt bånn gass på lavt turtall? Litt sånn). Opplever ikke dette på andre biler. Siste tingen er at bilen bruker mye bensin. Mellom 1,5 og 2 liter på mila. Et bilverksted mente lambdaen er i orden, men nesten så jeg tviler. Kan det være LMM også? Fikk den ned i litt over litern på langkjøring. Byttet luftfilter (vanlig) i høst. Ellers går motoren fint som bare det mellom 2000 og 6000 omdr
jcberg Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Ville tippe på at den enten får feil blanding eller så feiltenner den innimellom. Sjekk LMM + lambda og plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.
Aroid Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Det kan var: LMM Lambdasonden Falskluft Tennplugger(gamle)
Aroid Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Ville tippe på at den enten får feil blanding eller så feiltenner den innimellom. Sjekk LMM + lambda og plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor. har du sett å skrud på en M50 motor før? litt vanskelig å finn: Fordelerlokk rotor pluggledninger for sånt er det ikke på M50 motoren.
S.Arnesen Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Ville tippe på at den enten får feil blanding eller så feiltenner den innimellom. Sjekk LMM + lambda og plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor. har du sett å skrud på en M50 motor før? litt vanskelig å finn: Fordelerlokk rotor pluggledninger for sånt er det ikke på M50 motoren. tenkte samme tanken... hehe
Sir Hofstad Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 He-he... Forøvrig går de silkemykt når ok... Tror S50 som er storebror ble kåret til verdens beste rekkesekser av bilfabrikantene.
Aroid Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Kan jo være en coil også.. rart at den skal fusk bare når den er under 2000rpm da? jeg trur nok du har falsk luft..
Sir Hofstad Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Kan være alt mulig av komponenter til motorstyring, og motorstyring... Forsåvidt også en mekanisk feil...
Aroid Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Kan være alt mulig av komponenter til motorstyring, og motorstyring...Forsåvidt også en mekanisk feil... men man må jo begyn på det letteste plassen å søk seg fram. startgass er fin ting å start med. rens LMM og sjekk falskluft. det er en fin plass å begyn med. som regel er det bare små ting som gjør det.
S.Arnesen Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 syns du skal sjekke etter falskluft før du begynner med stort annet... prøv med litt startgass på belgen fra lmm og inn til innsuget... Edit: ser at Aroid var frempå rett før meg...
Loffen Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Skrevet Februar 14, 2008 Har lenge tenkt å bytte plugger, da det kan se ut som den har gått lenge på de som står i. Skal ta meg en tur med startgass ja. Har hørt CRC selger LMM cleaner? Er denne noe bra? Hva med bensinforbruket?
Aroid Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Har lenge tenkt å bytte plugger, da det kan se ut som den har gått lenge på de som står i.Skal ta meg en tur med startgass ja. Har hørt CRC selger LMM cleaner? Er denne noe bra? Hva med bensinforbruket? Bensin forbruk. dårlig plugger+falsk luft+fett på LMM. du kan bruk vanlig startgass på LMM også for å gjør den rein. men ikke kom fysisk borti tråden inni LMM. bare spray helt til det ikke kommer noe meir dritt av LMM
eriklepe Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 det enkleste er å koble fra lambda, går den fint da har du funnet feilen....
Sir Hofstad Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 det enkleste er å koble fra lambda, går den fint da har du funnet feilen.... Kobler du av 02-sensor vil styreenhet loope (kjøre nødmodus) på ca 0,45V, og bilen går helt jevnt pga at styreenhet ikke justerer lengre. Vil heller si at om du kobler av 02-sensor og ikke merker forskjell kan problemet være den... Feilsøkingsmanual: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå