Efen Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 Men hvis jeg f.eks setter i en 318is motor... er ALT likt utenom bremsene? siden mange jeg skjenner som har byttet motor.. det var i andre biler da.. da har det hele tiden begynt å ryke ting hele tiden... Noen som har no erfaringer sånn sett om motorbytte? Vil ikke bytte bil heller Siden fikk den til så fin pris, og den er så å si 100% rustfri, og gjort en del med den.. så vil heller bytte motor da men vil vite hva annet jeg må bytte for at det skal holde seg safe, så det ikke begynner å ryke ting hele tiden fordi jeg har satt inn større motor...
jcberg Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 318is går jo ikke akkurat kjempebra den heller.. altså den går jo bra sammenlignet med din 316i, men ikke så bra at jeg hadde giddi all jobben og alle pengene det blir med å bytte motor. Og du sier jo at du vil ha økt dreiemoment og kanskje mindre toppfart, og da ville jeg ihvertfall ikke giddi begynt med en ismotor. Finn deg heller en 320 motor da.. eller en diesel bil. Og hvis du bytter bør du strengt bytte girkasse, clutch, bremser mm. til noe som tåler litt, hvis ikke blir det fort enda dyrere og mer arbeid enn hvis du hadde byttet det fra starten av.
bjalle Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 De som selger denne humbug spiralen har lurt folk i årevis,men fortsatt ser det ut til at de har ett marked ha ha ha.
Bimmerlars Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Girkassea ryker jo ikke det av en is motor. Er jo langt fra noen monster maskin. 140hk og litt mer dreimoment. Kjøp deg en M42B18 og monter den på samme kassa du har, tror det er lik kasse i di bilene også, men skal være noe forskjellig eksos så mulig du må ha med IS eksosen. Er lik på 316, 318 og 320, men ikke IS. Har du ikke elefant kan du ta av fronten og kjøre motoren ut på en jekk. Sett noen ta den varianten også på E36. Klart at det beste ville vært å montert en M50B25 men da sliter du litt med tanke på eu kontroll. Må skifte tilbake til den 316 motoren før kontroll. Litt mer jobb sånn sett, men også mye morsommere
babjorn Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Kjøp deg en 318is å putt den oppi,må bytte til skiver bak å festene på eksosen er vel anerledes,hvertfal på 316i å 318is vi har 94-93 model.318is går like bra som en 320 men snillere på bensin,går bra nok.Mest fornuftig er 318is (økonomisk) men da får du jo ikke 6 lyden,men for mindel er økonomien viktisk.skal man kjøre fort kjøper man sykkel,Får 98-2000 model R6 for runt 70k men dette er den stygge typen lykter,men så klart ser jo ikke andre hvem du er når du kjører,å det er jo viktig for mange
Bimmerlars Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Kjøp deg en 318is å putt den oppi,må bytte til skiver bak å festene på eksosen er vel anerledes,hvertfal på 316i å 318is vi har 94-93 model.318is går like bra som en 320 men snillere på bensin,går bra nok.Mest fornuftig er 318is (økonomisk) men da får du jo ikke 6 lyden,men for mindel er økonomien viktisk.skal man kjøre fort kjøper man sykkel,Får 98-2000 model R6 for runt 70k men dette er den stygge typen lykter,men så klart ser jo ikke andre hvem du er når du kjører,å det er jo viktig for mange En ISbil går ikke like bra som en 320 nei. Jeg bruker 1 liter på mila med småkjøring. Bånn gass og turtallsperre er ikke helt sjelden vare det heller. Er det kaldstart hver morra ned til jobben. Att og fram i nærmiljøet osv. Akser bånn gass ut av kryss og litt aktiv kjøring på landevei blandet med forsiktig cruising rundt omkring. Bruker da ca. 1l mila hver gang jeg fyller, så bensinforbruket hadde jeg ikke hengt meg mye oppi. Lyden og karakteristikken til sekseren gjør det hele verdt det uansett
Rabies Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Men må ikke MYE mer byttes av bremser, stag girkasse, drivverk o.l. med bytte fra 4 til 6 da?
mbkomfort Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 316 er billig i drift og forsikring, få deg litt mer erfaring bak rattet før du begynner å mase med mer motor og effekt
Bimmerlars Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Men må ikke MYE mer byttes av bremser, stag girkasse, drivverk o.l. med bytte fra 4 til 6 da? Karosseriene er helt like, så det eneste du trenger er vel motor med motorfester og gummiputer og evnt girkasse. Mellomaksel. Muligens radiator(usikker på om det er noe forskjell der) også er dekslene rundt vifta forskjellige tror jeg. Kan jo godt kjøpe bremser fra sekser også da, så blir det komplett. Må da ha skiver bak. Sikkert forskjell på tykkelse på stabstag også
babjorn Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 138is går like bra som en 320i,kommer an på fører å bilens stand enkelt å greit.hvis du skal bytte til 6 så bytt bil,mye billigere..skal man ha 6 hopp opp til noe større en 320i enkelt å greit.
Bimmerlars Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 138is går like bra som en 320i,kommer an på fører å bilens stand enkelt å greit.hvis du skal bytte til 6 så bytt bil,mye billigere..skal man ha 6 hopp opp til noe større en 320i enkelt å greit. Rart at BMW gadd å lage 320 hvis modellen under går bedre Kan jo ikke sammenligne en 320 med rådebank og gåen toppakning og en 318is med 3000km på telleren da Fører og bilens stand. Hørt sånn tøys. Skal to biler sammenlignes må jo bilene stille likt. Ikke Schumacher i den ene og bestemor i den andre
LabanTP Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 For deg som enda ikke har fått lappen er nok 316i, mer en nok. Jeg begynnte med en E30 325i å det gikk sikkelig galt, kondemnert Berlingo og litt attåt. Ikke gjør den tabben tro at jo mer motor jo bedre, det kan fort gå galt. Bilkjøring handler ikke bare om hva du lærer hos kjørelæreren, men om modenhet, erfaring og føling med bilen. Har jobbet som taxi sjåfør i Bergen i 2 år nå, og sett mye stygge ulykker. Din 316i er sikkert en racer i forhold til den VW caravelle (105 TDI) jeg kjører til vanlig. sjekk caravelle www.vw.no , se forbruk
Azeton Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 hah! startet med E36 325 turbo som første bil. å det er ikke noe problem så lenge du ikke har planlagt å kræsja å kjøre idiot hele dagen! Hvis du ikke er moden til å kjøre 325i har du ikke noe å gjøre på veien. 325 er så lite racer at det går ann.
Efen Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Skrevet Februar 17, 2008 jeg har bestemt meg for en 318is motor, hvis jeg skal sette i en 320, blir det for mye styr.. en 316i går skikkelig dårlig, jeg vil bare at den skal gå litt bedre, så holder lenge med en 318is.. Så jeg trenger bare å bytte til skiver bak, og eksosen? Noe elektro eller noe annet som gjør at det ikke passer helt sammen fra 316 til 318is? kjekt å vite sånn ca hvor mye arbe det er med det så jeg ikke plutselig sitter fast takk for svarene hitil =)
Rabies Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 For deg som enda ikke har fått lappen er nok 316i, mer en nok.Jeg begynnte med en E30 325i å det gikk sikkelig galt, kondemnert Berlingo og litt attåt. Ikke gjør den tabben tro at jo mer motor jo bedre, det kan fort gå galt. Bilkjøring handler ikke bare om hva du lærer hos kjørelæreren, men om modenhet, erfaring og føling med bilen. Har jobbet som taxi sjåfør i Bergen i 2 år nå, og sett mye stygge ulykker. Din 316i er sikkert en racer i forhold til den VW caravelle (105 TDI) jeg kjører til vanlig. sjekk caravelle www.vw.no , se forbruk Dette blir litt OT i forhold til diskusjonens utvikling men jeg må nesten si meg enig her. En 316 kan selvfølgelig ikke sammenlignes med en 325 men SÅ dau er den ikke. Syntes det er litt overdrevet. Det er en lett liten bil, (i hvertfall compacten min) og hvis du bare holder litt turtall så går den greit nok. Men selvfølgelig er det morsomt med mer effekt:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå