Johnny Bravo Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Noen tips for å få til dette på en best mulig måte? Har en sånn ac-schnitzer bakrutesenker som skal på en e46 coupe. Hvordan skal jeg få denne til å sitte rett på mens limen tørker? Og hva er best å bruke til å lime den på? Jeg brukte jekkestropp gjennom bilen på min e36 for noen år siden, men ikke helt fornøyd med den patenten Det samme gjelder bagasjelokksvingen jeg skal montere. Den har kontaktflate hele veien. Det er ikke en sånn som bare sitter fast til bilen i hver ende.. Hvordan skal jeg få litt press på denne mens limen tørker, uten at den forflytter seg?
ruberhai Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 hadde den lille ac-schnitzer bakrutesenkeren på e46`en, festa med sikaflex. legg noe tungt oppå for å holde trykk på den?
Ron Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Du bruker maskerings tape,å så tar du å lager deg klosser, av for eks isopor. Disse legger du på spoilern,å så teiper du fra tak til bakrute,med tapen oppå klossen. Dette gjør du flere plasser,opp å ned å til siden Da får du trykka den ned i tørketiden til sikaflexn, og du slipper å rassere bilen med jekkestropper -Ronny-
steinar84 Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 bruk rutelim og trykk den nedtil.. så teiper du den stramt med noen remser grå teip (macgyver teip) det gjorde jeg og den sitter bleg fast.
Ron Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 macgyver tape å nylakka greier e jo genial combo.. ehh.. nei!!
Johnny Bravo Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 Du bruker maskerings tape,å så tar du å lager deg klosser,av for eks isopor. Disse legger du på spoilern,å så teiper du fra tak til bakrute,med tapen oppå klossen. Dette gjør du flere plasser,opp å ned å til siden Da får du trykka den ned i tørketiden til sikaflexn, og du slipper å rassere bilen med jekkestropper -Ronny- ' Takker for svar karer! Dette høres jo ut som en løsning. Rally-tape på nylakkert har jeg heller dårlig erfaring med så fra tak til rute over en klosse høres fint ut.. Får jo litt bedre vinkel på tape`n også da slik at du får mer press nedover. Det å leggenoe tungt over kan jo resultere i at hele bakrutesenkeren forskyver seg, men på vingen kan det kanskje være en ideè..
Johnny Bravo Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 Da har jeg limt på vingen på bagasjelokket og det ble vel helt ok, Selv om jeg ikke er helt 100% fornøyd... Bakrutesenkeren var det verre med. Prøvde med teip og isoporklosser, Men jeg fikk ikke trykt den ned nokk på midten slik jeg ville. Prøvde litt forskjellig, men vingen forskyvde seg bare og jeg fikk kalde føtter og røsket den av igjen Problemet er at den er ikke flat, den står litt opp av bakruten (AC-Scnitzer liten type) og den ligger bare oppå, den går ikke ned i sporet rundt vinduet om dere skjønner? Noen flere ideèr til hva jeg kan gjøre?
steinar84 Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 macgyver tape å nylakka greier e jo genial combo.. ehh.. nei!! det kommer annpå.. om du lakker den med sprayboks og om du river teipen av etterpå så ser det nok bra ut. men er det lakka skikkelig så reiser ikke lakken,
Ron Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 macgyver tape å nylakka greier e jo genial combo.. ehh.. nei!! det kommer annpå.. om du lakker den med sprayboks og om du river teipen av etterpå så ser det nok bra ut. men er det lakka skikkelig så reiser ikke lakken, Ja du får bruke Macgyver tape på nylakkerte ting du da vet du,så kan vi resten,som ikke gidder å kaste bort kroner å tid på ei ny lakkering ,gjøre ting som det skal gjøres.
Ron Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Problemet er at den er ikke flat, den står litt opp av bakruten (AC-Scnitzer liten type) og den ligger bare oppå, den går ikke ned i sporet rundt vinduet om dere skjønner? Er den skeiv? kan prøve å varme den opp.. Neste gang burde du tilpasse ting før du lakkerer,er så mye dårlig passform ute å går at det er til å bli sprø av. Kjøp den brede typen tape,av ordentlig kvalitet. Har gjort derre selv mange ganger. Om du virkelig gir opp hele greia,så skal nok ikke ett lakkveksted ha mange kr for å montere for deg.
Superbeetle Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 Min "smale" acs går nedi kanten rundt ruten og satt perfekt med en tube sicaflex:) Trengte nesten ikke å ha den i press heller. Vasket først med isopropanol.. Er forøvrig veldig viktig å kjøpe riktig lim. Sica er ikke sica hvis du skjønner.. Er en hel katalog å velge i.. Den jeg fikk tilslutt, etter mye prøving og feiling i fjor holdt helt supert som sagt...
Sommerfelg Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 sleng ut noen bilder når dette er i boks da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå