Bare_egil Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Hei! Da har jeg omsider begynt på min andre e30. Var i utgangspunktet en 318i som jeg nå skal bygge om til 318is. Bilen er helt ribbet og nå har jeg sendt den til en som skal rust sveise det som er av rust. Har allerede satt på skivebrems bak. Motor og alt står klart til å sette i når jeg får den tilbake fra sveis. Eneste som jeg skal gjøre før motor kommer i er å skifte forstilling, skiver og bremser foran. Har egentlig veldig lyst å gjøre litt mer enn bare å sette inn is motor, men har lite peiling på slik. Noen som vet om man får noe særlig ut av en slik motor hvis man monterer turbo eller kompressor? Slenger ved noen bilder av bilen klar for transport..
316 Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Flott farge, mye rust? Hvorfor går du ikke for noe heftigere enn is ettersom du allerede har montert skivebremser og du tenker på turbo eller kompressor?
TSL Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 kurant motor og bygge turbo på dette. kan greit få litt power ut av den. hold deg til 4er, er bye bedre og kjøre med en sekseren. da det er mye bedre balangse i bilen. jeg har nye arp bolter og ny multilayer topp pakning for lavere komp 1200kr vil jeg ha for det. det er langt under halv pris. ligger også noe is turbo grenerør ic osv til salgs her på sia. gå for m42 turbo. det blir rått. og du kan lett hente ut ca 300hk fin farge. så ganske grei ut den bilen der så er vel ikke så mye rust på den. dette blir sikkert knall bar dette. så hold oss opdatert med mye bilder under bygge prossesen.
Bare_egil Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 Flott farge, mye rust? Hvorfor går du ikke for noe heftigere enn is ettersom du allerede har montert skivebremser og du tenker på turbo eller kompressor? fordi jeg allerde har en is motor som står i garasjen..har tatt alt fra en is bil som jeg har hatt som dele bil..
Bare_egil Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 kurant motor og bygge turbo på dette. kan greit få litt power ut av den.hold deg til 4er, er bye bedre og kjøre med en sekseren. da det er mye bedre balangse i bilen. jeg har nye arp bolter og ny multilayer topp pakning for lavere komp 1200kr vil jeg ha for det. det er langt under halv pris. ligger også noe is turbo grenerør ic osv til salgs her på sia. gå for m42 turbo. det blir rått. og du kan lett hente ut ca 300hk fin farge. så ganske grei ut den bilen der så er vel ikke så mye rust på den. dette blir sikkert knall bar dette. så hold oss opdatert med mye bilder under bygge prossesen. vet ikke hva motor betegnelsen for en e30 is motor er, men har som sagt motor og girkasse og alt jeg trenger for å få denne i bilen. Ser ikke at det er så mye rust, men han jeg kjøpte den av, har gjort en utrolig dårlig jobb før lakkering.. Så er masse bobler rundt om hele bilen. Men er i hovedsak de vanlige stedene det er rust på den. Batteriplata og foran inne i bilen på hver sin side. Han regnet med at han ble ferdig med den i løpet av neste uke, så skal ta bilde av jobben han har gjort. Regner meg at jeg setter det meste sammen først. altså ledningsnett osv så får jeg se hva jeg gjør videre med motor å slikt. Oppdateringer kommer så fort jeg får skrudd videre.. Gleder meg skikkelig til å komme igang igjen.. Spørsmål: Er det slik at jeg må ha ventilerte skiver foran når jeg skal sette inn is motor? fjørbein ogsånn skal vel være likt siden det er en 4er?
TSL Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 du må ha ventilerte ja. is har 51mm fjærbein, is har samme understell som 325. m42 er betegnelsen på is motoren.
Bare_egil Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 du må ha ventilerte ja. is har 51mm fjærbein, is har samme understell som 325.m42 er betegnelsen på is motoren. hmm, da har jeg lært noe nytt i dag også, trodde den hadde samme fjørbein som 318i jeg siden det var 4er motor begge to..
Bare_egil Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Skrevet Februar 21, 2008 Da var bilen ferdig sveiset, så nå venter jeg bare på å få hentet den. Spent på hvordan det ble.. legger ut bilder så fort jeg har fått den hjem
Bare_egil Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Skrevet Februar 21, 2008 Da har jeg fått bilen hjem igjen, ser veldig bra ut det som er gjort. Var litt for mørkt for å ta bilder så skal prøve å få til noen i løpet av morgen dagen eller helgen. Det som jeg skal gjøre fremover er å skru av forstilling på delebilen og sette det over på denne. Har aldri gjort dette før så blir spennede å se hvordan dette går sammen.
JulianS Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 du må ha ventilerte ja. is har 51mm fjærbein, is har samme understell som 325.m42 er betegnelsen på is motoren. hmm, da har jeg lært noe nytt i dag også, trodde den hadde samme fjørbein som 318i jeg siden det var 4er motor begge to.. (Undervurdere undervurdere) Det du ikke veit er at 318iS er den grommeste e30'n du kan ha;) Den er ikke dyr i innkjøp (sånn som m3), den er ikke dyr i drift (sånn som 325). Å det er så mye råere enn 325 på bane!!! kan få prøve min så skjønner du at det ikke går no særlig dårligere en 325...
Bare_egil Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Skrevet Februar 22, 2008 hehe, har kjørt med is før, men er lenge siden.. begynner å merke at 325en ikke drar så bra lengre.. men at den er bedre enn 325 tror jeg ikke helt på. Ja den er billigere i drift, letter osv. men ingenting slår 6er lyden..
Skimmy Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 at den e råere på en liten bane kan jeg tro, kvass motor, mens 325`en ikke blir så "kjapp", også e d litt anna vektfordeling.. men når man kommer på en litt større bane så veit eg at is ikke har sjangs mot 325. kjørte mot en 318is på acr i sommer så hadde en 318 før, syns den var kvassere en 323`en jeg har nå.. opp til 3500rpm.
olejørgen Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Hvis dere går inn på bmwccn nordland sine sider fra 2002 så kan dere se tidene på 318is og sammenligne med dem så er vel ikke 325 så mye og rope hei for
Bare_egil Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Skrevet Februar 22, 2008 dette er ikke en diskusjons tråd om hvilken modell som er best..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå