Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått jobbet litt på bilen i kveld ble noen timer i garasjen etter jobb så har fått tatt av alt av bremserør, lykter, fjærbein, travers osv. Egentlig det meste som er i motorrommet.

Gikk faktisk overraskene fort selv om det er første gang jeg har gjort det. Tok noen enkle løsninger ved å klippe over noen bremseslanger med de var så morkne så var egentlig like greit. Har også tatt av den gummidekket som ligger inn mot torpedovegg og ned mot girkassa. Trodde det skulle ligge mye rust og drit der, men var faktisk veldig lite.

I løpet av morgen dagen eller søndag skal jeg prøve å få pusset bort litt rust, skru av forstillingen på delebilen og tektylere der det trengs.

Slenge ved noen bilder etter skruing i dag, er bare mobilbilder så kvaliteten er råtten:

ll8mmb6av55b505m1kx4.jpg

nanhgvscnohhc790k0cr.jpg

mmkfr0y17siklhjsizau.jpg

e22cvm5w6n2dbfm1j5f1.jpg

n1579sq261p7wecxzgvi.jpg

22022008178hu5.jpg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ruster alle e30 på samme plass :shock: . holder på selv å fjerne rust fra en e30 og har rust akkurat på samme plasser som du? eller er det bare tilfeldig

Skrevet
ruster alle e30 på samme plass :shock: . holder på selv å fjerne rust fra en e30 og har rust akkurat på samme plasser som du? eller er det bare tilfeldig

det er de mest utsatte stedene så er vel ikke tilfeldig gitt. Har litt rust på den enda, men det kan jeg ta siden da de plassene ikke er der jeg holder på nå.

På denne var det rustet hull ved batteriet inn i bilen samt at det vare ett ganske stort hull ned i hjubuen. Har sett på flere som har fikset opp e30 og er stort sett rust på de samme stedene..

Skrevet

Hei igjen

Nå har jeg fått av hele forstillingen på begge sider og ser at jeg må skifte litt forskjellige deler som bremseskiver, klosser samt fjærer og dempere foran.

Har kikket litt på gsbildeler og har siklet litt på de ebc skivene ventilerte og da står det at de anbefaler ebc red stuff, noen som har noen erfaringer med dette?

Stod ikke noe om jeg kjøpte sett til foran eller om jeg må kjøpe 2 stk skiver og 4 stk klosser noen som vet dette?

eller er det andre steder jeg får bedre kvalitet til mindre pris?

håper på svar fort da jeg er klar for bestilling :D

en annen ting jeg lurer på er, hva er forskjell på skiver som er ment for abs og ikke...

Skrevet

der er det pr skive. klosser er 4 stk trur jeg.. jeg har 2 stk nye slissa og borra skiver liggende. skal ha 1000kr for de. jeg kjører på ate slissa skiver med yellow stuff på min.. funker fint. jeg har foresten komplett 318is eksos til salgs. og 325i mtech og 318is stabstag komplett forran og bak til salgs..

Skrevet
der er det pr skive. klosser er 4 stk trur jeg.. jeg har 2 stk nye slissa og borra skiver liggende. skal ha 1000kr for de. jeg kjører på ate slissa skiver med yellow stuff på min.. funker fint. jeg har foresten komplett 318is eksos til salgs. og 325i mtech og 318is stabstag komplett forran og bak til salgs..

okai, blir fort penger ut av det når man skal ha ett helt nytt sett..har både eksos og stabstag så trenger ikke det..

Skrevet

jeg kjører originale skiver og yellowstuff klosser, det bremser som juling, selv på touringen som er litt tyngre... er ikke noe vits med slissede skiver, det blir ostehøvel-effekt på klossene... å kim har jo fire stive inn i hver sving så;) du har klossene dine MYE lengre hvis du kjører originale skiver...

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet
Åssen ligger det an? Er det no iS på veiene på lierskævven snart?

her har det stått stille en god stund nå, har vært litt dårlig vær og kaldt så har ikke fått gjort stort enda. Også har jeg tatt ut 325en da blir det lite skruing, men mer kjøring :D men jeg setter nok i gang igjen om ikke alt for lenge. Må også bestemme meg for hva slags skiver og klosser jeg skal kjøpe meg. Det som jeg evt handler inn setter jeg på 325en, men det jeg har der setter jeg på isen..

Skrevet

M42B18 med snurre eller pressor ska jo bli sprekt. Original har du 136hk og 176 nm.

Tøft prosjekt glede meg allerede te de ferdiga produktet!

Skrevet

M42B18 med snurre eller pressor ska jo bli sprekt. Original har du 136hk og 176 nm.

Tøft prosjekt glede meg allerede te de ferdiga produktet! :applause:

Skrevet

Tøft prosjekt glede meg allerede te de ferdiga produktet! :applause:

gleder meg til jeg er ferdig jeg også, regner med at jeg skal selge den etter jeg er ferdig. Håper på et bra sluttresultat, men i første omgang blir det ikke turbo eller kompressor

Skrevet

Stian, som kjørte den grå e46 touringen på lørdag brukte opp helt nye yellowstuff klosser på to dager på rudskogen!!! da kjørte han med slissa skiver... jeg kjørte med originale skiver og samme klosser en hel sesong å det er fortsatt litt igjen av de klossene!!! drit i ostehøvel-skiver, det bremser ikke no bedre heller...

Skrevet
Stian, som kjørte den grå e46 touringen på lørdag brukte opp helt nye yellowstuff klosser på to dager på rudskogen!!! da kjørte han med slissa skiver... jeg kjørte med originale skiver og samme klosser en hel sesong å det er fortsatt litt igjen av de klossene!!! drit i ostehøvel-skiver, det bremser ikke no bedre heller...

det ser jo litt kulere ut da hehe, men du mener at jeg skal kjøpe orginale bremseskiver men bare andre klosser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...