bmw_325ia Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Noen som har anelse hva det "tannhjul" varsellyset som sitter mellom gir indikatoren og program indikatoren betyr? (ett tannhjul med ett utropstegn inni) denne begynnte plutselig å lyse idag, og da ville ikke bilen gire... den var låst i ett gir, mest sannsynlig 4. gir. og når jeg setter han i revers så rykker bilen skikkelig till... noen som kan hjelpe meg og fortelle hva som er feil?
bmwt Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 stemmer at den er i 4 gir....den har nok gått i nødprogram. kommer det igjen etter du har stoppet og startet bilen igjen? hvor langt er den gått? dårlige kasser det der....12v el 24v?
bmw_325ia Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 bilen er gått 280 000,- hehe. er m50 motor.. 24V.. nødprogram? høres logisk ut... prøvde å stoppe, starte den raskt igjen, men det var fremdeles dær... har hatt samme problemet før, men det forsvannt bare av seg selv etter en kort tid. men hva er feil og hva kan gjøres?
Sir Hofstad Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 stemmer at den er i 4 gir....den har nok gått i nødprogram. kommer det igjen etter du har stoppet og startet bilen igjen? hvor langt er den gått? dårlige kasser det der....12v el 24v? IKKE mye dårlige kasser... Og det er slik at 4HP22 ble montert sammen med 12V og 5HP22 med 24V. Og de går ikke i 4 men 3 gir som "limp home" modus for å beskytte mot ødeleggelse. Skal du få denne "nødmodusen" til å resette må du holde tenning avslått noen minutter. Tipper det var glatt til deg i dag?
bmwt Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 du kan selvfølgelig prøve å sifte oljen og filteret i kassen,men kan ikke love deg det vil hjelpe. de kassene der pleier å ta kvelden når de har passert 200000,men kan jo være den har vært godt holdt da siden den har holdt såpass lenge.....bygg om til manuell....enkel jobb på de....
Sir Hofstad Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 du kan selvfølgelig prøve å sifte oljen og filteret i kassen,men kan ikke love deg det vil hjelpe. de kassene der pleier å ta kvelden når de har passert 200000,men kan jo være den har vært godt holdt da siden den har holdt såpass lenge.....bygg om til manuell....enkel jobb på de.... Med grunnlag i?....
bmw_325ia Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 var litt glatt ja. lampa ble tent etter jeg akselererte opp fra utkjørselen hjemme.
Sir Hofstad Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Holdt på mye med disse. Er slik at de (forklart av verkstemester på Tronrud)virker sammen med ABS styreenhet pga vinterfunksjon osv (kort forklart). Men tror selv årsaken er slik som jeg forklarer lengre nede. Og da kan slikt oppstå. Slår ikke varslet seg av ville jeg prøvd å koble av batteri noen minutter.
Sir Hofstad Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Si ifra hvordan det fungerer til deg da
bmw_325ia Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 måtte koble ut batteriet ett par minutter, men da var alt i orden igjen. takk igjen.
Stonescream Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 Holdt på mye med disse.Er slik at de virker sammen med ABS styreenhet pga vinterfunksjon osv (kort forklart). Og da kan slikt oppstå. Slår ikke varslet seg av ville jeg prøvd å koble av batteri noen minutter. Så det er bare at kassa har satt seg selv i "vranglås" og at det egentlig ikke er noe galt? Jeg har fått det varsellyset 2 ganger selv. 1 gang forrige vinter på mye glatt føre og salta snø og på lignende føre året før der igjen. 1991 520 med abs 24V
Sir Hofstad Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 Blir noe feil med "tellinga" når det er glatt. Feks at ene hjulet spinner men giver for hastighet i kardang sier at bilen ikke har hastighet mens kassa sier at den har det. Ikke så lett å forklare, men blir slik fordi systemene ikke stemmer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå