Riefarn Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 Har en E30 320 som går på over 2000RPM på tomgang. Har ved flere uhell kommet borti fordeleren og da har bilen gått vanlig på tomgang, men når jeg da gir gass kommer jeg ikke til mer enn 2000RPM før det skyter og smeller. Skal fordeleren også være så enkel å vri på? Vet at når den vris stilles tenninga, men trodde den skulle sitte litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 fordeleren skal sitte fast!! den skal ikke kunne vris på bare med at du kommer borti den! ang smellingen så kan det være tennigna som e feil.. få fiksa førdeleren! er en brankett som håller den på plass som er skrudd fast med en 10mm skrue! altså du bruker fast nøkkel nr 10 får å løsne den! den motoren skal bakke på over 1500 rpm på kald motor! vist tenniga e rett å du ikke får mer turtall en 2000rpm så sjekk om gasspjellet åpner ved fult pådrag.. lmm, btr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2008 Hvordan skal fordeleren sitte fast da? Den er helt løs, kan vri den frem og tilbake... Når tenninga er rett, dvs bilen går som den skal, ligger bilen på 2000rpm på tomgang, uavhengig av varm eller kald motor... Når jeg vrir på fordeleren slik at tomgangen er normal, smeller den ved 2000rpm og vil ikke noe særlig videre, så regner med dette ikke er riktig tenning da.. skulle bare ønske jeg fikk normal tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LabanTP Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 Kjøp deg en tenningslampe, og still tenningen. Hvordan kan du lese i Haynes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 Kjøp deg en tenningslampe, og still tenningen.Hvordan kan du lese i Haynes. 22* på 1500o\min uten vakum burde ikke være langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 Fordeleren skal stå fast. det skal stå en skru bak om fordeleten nede på blokka som skal hold igjen fordeleren. Husk på at vakum slangene må var rett til koblet. vist ikke får du veldi høytomgang. blir engentlig fasttenning når du har vakum slangene feil. tenningen skal var 21 grader med 98oktan og 19 på 95oktan. tenningen skal justeres på 3000rpm og uten vakum på fordeleren. kan også juster tomgangen litt på LMM men da kan det hend du får litt feil Co. det er en skru du kan juster. den står opp på av LMM nedi ett hull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2008 okey, må prøve dette etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå