Gunnar Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Finn en som har samme farge som den du har, og kanskje du til og med finner en med M-tech. Eller drit i M-techen i første omgang, og heller få deg en fungerende bil igjen. Er jo ingen krise om den har standardfanger en stund. Trodde ikke det var nødvendig å gjøre det på verksted, men det er noe man evt. må sjekke opp.
Ad|oS Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Tenker bare at hvis jeg skal ta karroseribytte må jo neste bil bli bedre enn den jeg hadde og det kan ikke koste mer enn det jeg taper på å selge den som delebil. Ellers er det jo dødfødt. I tillegg må man regne tid man bruker på bilen som man heller kunne brukt til arbeid der man tjener penger. Og ja, klarer meg i teorien uten M-tech en stund, men det må med i regnestykket på om det vil lønne seg for meg å foreta et karroseribytte
Olelink Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 lakkering kommer du nok ikke utenom men alt det andre av m-plast kan du jo skaffe brukt når det alikevel skal lakkeres, samtidig kan du jo bare kjøpe en bil i sverige som har m-plast fra før ikke gi opp, har vært gjennom noe det samme, min ble påkjørt og fikk skadetakst på 56 000, min er 91mod 325 og fikk da tilbudet vrak den å få 42000 eller beholde den å få 40000 og reparere for, valgt 40 og rep for og endte opp med en regning på bare 25000, da var det verksted som rettet opp og lakkerer som lakkerte pluss noen smådeler vet det stiller seg litt annerledes her siden du ikke får noe fra forsikring men poenget var at det så mørkt ut men alt er mulig og jeg synes det hørtes ut som en ypperlig idè å flytte over til nytt karosseri
BreitBau Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 I tillegg må man regne tid man bruker på bilen som man heller kunne brukt til arbeid der man tjener penger. Eller man kan velge å sette det på "hobby" regningen.. Om en i alt en gjør tenker som ovenfor, så hadde livet bare bestått av jobb.. Personlig tenker jeg også sånn, men når det gjelder Bmwen, tenker jeg kroner spart i forhold til verksted..
Ad|oS Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 For all del, bil er jo hobby også for meg, men med tanke på kjøp av ny bil i stedetfor å fikse opp må/bør man tenke alternativkostnad. Altså best mulig utnyttelse av tid/penger...
speedyracing Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 kondolerer litt på etterskudd. leste gjennom prosjekte nå og tenkte faan og fin bil og så ender historien sån. men når alt kommer til alt er det jo viktigste det gikk bra med deg.
Dirty Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Du er alt for opptatt av penger. du smalt bilen, nå må du ta konsekvensene med enten fikse den opp eller selge den. går ikke akkuratt opp i verdi av å bare stå.! uansett vil det koste å fikse den opp, sier seg selv, men vis du selger den så sitter du igjen med ingen bil. og lite cash. da er det bedre å ha bilen man vil ha og lite cash syns jeg
Ad|oS Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Ikke uten grunn jeg utdanner meg innen økonomi Hvis jeg selger bilen ender jeg opp med lite penger, og beholder jeg den vil jeg ende opp med store utlegg. Blir egentlig det samme hva jeg gjør... Bare jeg som er så treg hehe
conan Skrevet Desember 13, 2008 Skrevet Desember 13, 2008 Og nå har bilen stått så lenge fordi du regner i kroner og ører at motoren sikkert har satt seg, og med sprukne pakninger å deffekte o-ringer, så da er den mindre verdt igjen
///Mysild Skrevet Desember 13, 2008 Skrevet Desember 13, 2008 Og nå har bilen stått så lenge fordi du regner i kroner og ører at motoren sikkert har satt seg, og med sprukne pakninger å deffekte o-ringer, så da er den mindre verdt igjen som om jeg skulle sagt det selv... men et halvt år uten bruk, skal jo ikke ta mye skade
Ad|oS Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Motor ligger ute for salg: - http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99787 Felgene ligger ute for salg: - http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå