Gå til innhold

Ad|oS sin E36 328i coupe - lagt ut for salg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det aller meste fungerer som det skal mener jeg. Hehe, tviler på det har vært sivilbil. Men er importert om det hjelper noe!?!?

Skrevet

Eg har funnet ut att eg sveiser til ein sånn boks sjølv, fordi eg trur ikkje det vil passe med rustfrit og folk seier att visst du skrur rustfri til noe, så vil skruene ruste... så eg lager det sjølv og da koster det så godt som ingen ting... kan sikkert lage ein til deg også... det må bare lakkeres etterpå!!!

Skrevet

Lenge siden sist update nå, så her er dagens:

Monterte xenon i grøftelysene i dag. Tok vel ca 2 timer fra start til slutt, men halvparten av tiden gikk nok til å jekke opp bilen, samt demontering og montering av frontfangeren :lol:

Hull i "bakstykket" til grøftelysene slik at jeg fikk et sted å putte inn pærene. Brukte et 23mm trebor, noe som ikke var helt vellykket. Måtte frem med kniv etterpå for å runde av hullet litt mer, og gjøre plass til å stikke inn pæra.

mrssg2gz3uy4yxpcfxks.jpg

Et stykk tåkelys klar til montering i fangeren. Var veldig lett å koble ledninger da det ikke var så mange alternative måter å gjøre det på 8) Over hullet jeg lagde i bakstykket plasseres det en slags gummihette for å gjøre lykta vanntett. Monterte ballasten på den vannrette flaten nederst på fangeren. Litt usikker på om det var et lurt sted da den er litt utsatt for støt og slik, men det finner jeg nok ut. Burde kanskje heller festet ballasten i bjelken i frontfangeren, men da måtte jeg ha borret i metall...

kqqzf9t0s6stcu7ihewh.jpg

Ble bra lys, men kan ikke kjøre med grøft/park lengre. Ser bare dumt ut :lol: Satser på å få AE i posten ganske snart så jeg får montert dem også. Xenon i nær/fjern kommer sannsynligvis samtidig med AE

8neuq38zmpd1joozd3kk.jpg

Skrevet
Eg har funnet ut att eg sveiser til ein sånn boks sjølv, fordi eg trur ikkje det vil passe med rustfrit og folk seier att visst du skrur rustfri til noe, så vil skruene ruste... så eg lager det sjølv og da koster det så godt som ingen ting... kan sikkert lage ein til deg også... det må bare lakkeres etterpå!!!

Det er greit. Skal gi deg malen i løpet av noen få dager :D Om det ikke gir så mye effekt ser det nok i det minste bra ut.

Skrevet

Ble bra med xenon ja :)

Du har ikke giddet finne ut hvor den bagarsjelokklista/m3lista ble skaffet fra?

Skrevet

Blir nok vanskelig, da det må ha vært eieren før han jeg kjøpte den av som har satt den på (om det ikke var noen før det igjen som satte det på)

Kan evnt måle lengden på den om ønskelig. Den er vel ca 2cm bredere enn bagasjelokket, slik at den akkurat går ut på "skjermene." Er forresten satt på en liten tape-bit på hver side så ikke listen skal slå i lakken og ødelegge den

Skrevet

Rabies:

Har 3stk ringer fra Umnitza liggende, og venter nå bare på den siste. Da blir det AE :D

Dj Feed:

Du har fått link til dem

Skrevet

Da var det montert xenon i nær- og fjernlys også! Kommer sannsynligvis bilder i løpet av morgendagen.

Litt stress å montere da det var "litt" trangt, men det kom på plass etter litt om og men (hele halvannen time :lol: )

Skrevet

Her kommer bilder fra montering av xenon, en ganske bra gjennomgang:

Deler jeg brukte:

- 2sett med Xenon-kit, 35w og 6000k

- drill med 25mm bor

Settet jeg brukte:

ywf35urcqe7hklxsj0rk.jpg

- 2stk ballaster

- 2stk pærer med ledninger

- monteringsanvisning

- 4stk strips

- 2stk skruer med muttere

Fremgangsmåte:

Ta av lyktedeksler og bor hull i dem

ibcfr0dphe2suumi0sbz.jpg

Fant ut at 25mm bor var litt for lite (selv om det er 23mm som man egentlig trenger) da hverken pæren eller kontakter gikk gjennom hullet. Boret da litt "skjevt" etterpå for å få gjennomkontaktene. Hullet blir litt elipseformet.

tk92zpt2b0h56rbw0t54.jpg

Tok så ut de gamle pærene for å gjøre plass til xenon-pærene. Da ledningene sitter fast på selve pæren må man ta av det metallfestet man låser pæra fast med. Var veldig vanskelig å komme til, så rettet den litt ut for at det skulle bli lettere å sette den på igjen

uc7i7ba37kzzyg6gkxll.jpg

Pæren blir så satt på plass og jeg kunne koble til ledningene. Blått gikk på hvit/gult, og svart på den brune.

plvplkrj06t7t43jb2hj.jpg

Stakk deretter ledningene ut gjennom dekselet og satte dekselet på plass. Ledningen inne ved pæra er det lurt å stikke inn mot lykta for at det skal være lettere å få på plass dekselet igjen.

dgoc9lzcqj8ahcedt42m.jpg

Dro så ut gummipaknigen som er på ledningen så dekselet blir tett.

as7k3csuzxi13ry66t2x.jpg

Deretter var det bare å koble ledningene til ballasten.

7kvh7ivh20sk8fpjh5fx.jpg

Stripset deretter fast to ballaster (til nær og fjern) sammen og fant så et sted å feste dem. Var ikke så mye plass og hadde litt dårlig tid så blir nok bare en midlertidig løsning dette. På førersiden festet jeg dem under luftfilteret, så de ikke ble like godt synlige der hvertfall.

9sm578aj2pwkj5mmjx7g.jpg

Et bilde av halvferdig resultat. Ser utrolig mye bedre ut enn vanlig halogenpærer :D

8whomxbtuksnd5wlyvym.jpg

Dette var et vanvittig greit sett å bruke da det både var billig, gav bra lys og man ikke trengte å skjøte noen ledninger eller noe sånn. Var bare koble på i orginale kontaker, og alt var som det skulle... Kjøper man nye deksler bakpå lyktene vil man ikke kunne se at man har montert noe uorginalt dersom man vil ha halogen igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...