Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, nå blir den bmw'n stående uten skilt en stund.. :(

var inne på EU kontroll for en god måned siden, og fikk beskjed at senkesettet ikke var godkjent og at jeg hadde en lekk demper fremme.

senkesett var jeg klar over og allerede på jakt etter et nytt, derfor har jeg ikke godkjent det jeg allerede har. (fulgte med bil)

dempere var det værre med og må bestilles.

problemet var det at noen dager etter jeg var på kontroll ble jeg oppringt av mitt rederi at jeg måtte reise ut. så nå blir jeg sittende her ombord i en par måneder. og bilen måtte godkjennes innen utgang av januar.

så nå står den hjemme, uten godkjent senkesett og en lekk demper. uten at jeg kan gjøre noe med det.

så for noen dager siden åpnet kjærringa et brev fra biltilsynet som sier at de kommer og klipper av skiltet om ikke den er til etterkontroll innen utgang av februar.. hva f*** skal man gjøre?

for en del år siden mens jeg var student og hadde Granada'n på kontroll (med ikke godkjent senkesett) spurte jeg hva som kom til å skje om jeg ikke fikk råd til å godkjenne det før fristen gikk ut, og da sa de at jeg bare kom til å få 2-3 advarsler/påminninger om etterkontroll før det gikk til avskilting. (altså 2-3 måneder) og det gjorde det. tok 2 måneder før jeg fikk fikset alt med 4hjulskontroll osv.

men er det nye regler på dette siden de tar skiltene mine nå da??

Skrevet

De har vel ikke hentet dem enda eller??? Det er tusenvis av biler i dette landet som aldri møter på EU kontroll. Kjenner en som kjørte i 3 år etter at bilen skulle vært godkjent.

Skrevet

de har ikke hentet enda nei. så jeg lurer på om man bare kunne drøye til jeg kommer hjem? bilen står jo i garasje. bare man ikke får bot eller lignende da?

Skrevet

Nei du får ingen bot, du får heller ikke utlevert nye oblater.

Jeg hadde min e30 stående i 3 år med skilt uten å ha vært til eukontroll, da stod den utenfor hjemme. Jeg leverte selv inn skiltene tilslutt for å spare litt forsikring!

Skrevet

tror nok det blir trøbbel om man krasjer bil med forsikring uten PKK.

men vi det skje noe om man kommer på etterkontroll da 2 måneder etter man egentlig skulle vært?

Skrevet

har samma prob, bilen min skulle blitt godkjent innen januar:S men fikk ikke bestillt tid, så kom ulykken, og nå må jeg få fixa bilen før utgangen av feb, ellers blir jeg avskiltet :(

Skrevet

e34 min ble avskiltet i bergen sentrum, natt til sist lørdag pga gule oblater. skulle være inne i okt 06.. gamle eieren hadde den bare ståendes utenfor huset sitt siden eu gikk ut.. han hadde ikke fått noe pes for det.

politiet som avskiltet ble heller ikke noe hiss på meg. ingen bot eller noe- selvom de tok meg på fersken. måtte bare parkere bilen på nermeste parkplass..

Skrevet

men vi det skje noe om man kommer på etterkontroll da 2 måneder etter man egentlig skulle vært?

Nei. Verkstedene gir f i om du har begjæring på bilen din. De skal bare godkjenne det tekniske. Så er det heller din risiko å kjøre til/fra verkstedet :)

Skrevet

Men litt ot!

Er biler godkjent forsikret så lenge en bil ikke er eu-godkjent?

Lurer jeg også på..

Det er ett "påskiltnings" gebyr om snuten drar inn skilt,du må altså betale dette før du får skilta ut av biltilsynet. Beløpet var 1250kr tidligere,alt har jo stige rett i været,så vet ikke ka beløpet er idag.

Skrevet

be kjerringa di gå ut å skru skiltene av bilen.. kommer de så har de ikke lov å komme inn å hente de.. du kan også legge de inni bilen.. da kan de ikke ta dem

Skrevet

jeg var ett pr mnd for seint ute med etterkontrollen nå, men hørte ingenting, bestilte time 2 mnd etter at jeg skulle hvert inne.. han lurte bare på hvorfor jeg ikke hadde hvert inne føre, men sa det ikke passa pga penger osv, han sa ja det er jo ditt problem det, hadde jo hvert dumt å bli avskilta for det mens du var ute å kjørte da, men fikk ikke noe brev eller no, det blir bare en merknad,å den blir da slettet når den har hvert inne på etterkontroll, så er ikke noe å tenke på, tviler på at di kommer hjem til deg å henter skilta dine, da er det mere sannsynlig at det er noen som stjeler di altså.. så det skal du ikke bekymre deg for;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...