Gå til innhold

Kimmit Sport Racing M50B28 ny bremset 860 WHP 1012 WNM

Anbefalte innlegg

• Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ehh...sykt..Blir spennende å se hva resultatet blir ihvertfall.

Var jo ikke akkurat noen sinke i trafikken fra før den bilen din heller da så.

he he.sant nok..den fungerte meget bra den forrige..men jeg vil alltid prøve noe nytt:-)

Skrevet
klart at det hjelper med stor wg for og hindre baktrykk.denne har større enn Q trim 70mm

eg har ikkje studert Presicion sin i forhold til Turbonetics.styrer unna turbonetics

man kan velge selv i alle varianter etter ønske hos Presicion.

Vil ikkje hjelpe med stor WG mht baktrykk. Viss du har så mye at WG åpner kun pga trykket har du allerede et altfor høgt baktrykk.

Kommer til å bli bra varm den forbrenninga di isåfall!

Er tross alt ikkje dette den har til oppgave å avhjelpe ....

Skrevet
klart at det hjelper med stor wg for og hindre baktrykk.denne har større enn Q trim 70mm

eg har ikkje studert Presicion sin i forhold til Turbonetics.styrer unna turbonetics

Vil ikkje hjelpe med stor WG mht baktrykk. Viss du har så mye at WG åpner kun pga trykket har du allerede et altfor høgt baktrykk.

Eg trur han veit kva det går i, ikkje veit eg men eg stoler på han der når det gjelder E30 motor :)

Skrevet

har du lite eksoshus og liten wg..da klarer ikke den og bli kvitt eksosen,,ergo da har du ett problem..en løsning er og kjøre 2 stk wg for og bli kvitt dette problemet eller kjøre en stor wg som tar unna dette.og seff ha ett skaplig eksosannlegg som står til effekten.men hvem er den kloke som sier at jeg får for høyt baktrykk med den turboen jeg skal kjøre på min motor?

Skrevet

jeg jobber med å hjelpe kimmit med å få han til å knuse Limmets m20 rekord :lol:

kimmit, send meg konto nr ditt på PM, så sender du meg gt4088 i posten :lol:

så flesker du til med pt88 og tar hjem værdensrekorden 8)

Skrevet

har du lite eksoshus og liten wg..da klarer ikke den og bli kvitt eksosen,,ergo da har du ett problem..en løsning er og kjøre 2 stk wg for og bli kvitt dette problemet eller kjøre en stor wg som tar unna dette.og seff ha ett skaplig eksosannlegg som står til effekten.men hvem er den kloke som sier at jeg får for høyt baktrykk med den turboen jeg skal kjøre på min motor?

Neida,sier ikkje noe om at du får for høgt baktrykk med den turboen ;)

Sier bare at har du for høyt baktrykk mellom turbinhus og utblås¨på toppen grunnet for lite effektivt turbinhus hjelper det IKKE med stor WG,intern eller ekstern. Er du avhengig av at denne skal åpne for å avlaste for høgt baktrykk vil det si at du må enten øke ladetrykket for å øke baktrykket ,eller kjøre med en slappere WG og dermed ikke oppnå et noe særligt høyt ladetrykk. Baktrykket er jo gjerne over det dobbelte av ladetrykket,da kan en jo regne dette ut greitt.Må jo stå i forhold til ladetrykket seff ettersom det styrer WG.

Har en planer om å dumpe eksos ut WG pga for høyt baktrykk har en montert feil type aggregat på bilen.

Skrevet

Eg trur han veit kva det går i, ikkje veit eg men eg stoler på han der når det gjelder E30 motor :)

Er jo slikt som dette,alså diskutere ting&løsninger i all vennlighet,som er det fine med slike forum vettu ;)

Skrevet

ser poenget til E36Cab..

Målet må jo være å avpasse eksoshuset i forhold til ladetrykk/effekt du vil ha for å få en mest mulig effektiv luftstrøm gjennom eksosen å unngå for høyt baktrykk?

Skrevet

her er det mange fine lösninger som vanlig.og det finnes 100 lösninger på hva som er riktig :D älle har en mening om hva som er riktig.det er bra.men seff skal enn ha eksoshus som er tilpasset volum og hk du skal ta ut av motoren.skal eg over 850-900 med denne motoren må eg opp på 1.05+ hus.og helt klart er wg viktig her.Christer kjörte med 68 hus på sin 2.8 motoren i sommer.ergo han hadde 2 stk wg for og få ut eksosen.han vlagte dette fordi han ville ha ladetrykk kjapt.så her kan man ikke si at en wg har lite og si når mann har lite eksoshus.og dette kommer helt ann på hviken kjörbarhet/karakter du vil ha på motoren din.

Skrevet

Ja er mye som går an ;) Beste for han(Christer) er vel kansje en hybrid med så lite eksoshus som han hadde. Å begynne å rote med 2 turboer,1 på lavt register og en på topp blir (for) mye arbeid hehe...

I see your point,og du har rett i det du sier Kimmit. Bare slo meg som en litt tungvint og litt unøyaktig måte å få rett/akseptabelt baktrykk på,mht å få den extra WG'n til å åpne korrekt og til korrekt tid.Lett for å få ujamn/pulserende trykk på turbinen viss en f.eks har for stor eller liten extra WG.

Anti-lag funksjon er jo heller ikkje akkurat å anbefale viss en vil ha levetid på komponentene ,så det er vel ute av bildet. Og den hjelper jo heller ikke på bunn.

Var jo noen løsninger på denne problematikken på noen aggregat mht å strupe induseren på lavt turtall for å få opp rpm på turbinen tidlig men vart vel lagt på hylla trur eg :?

Anyway,vanskelig å få i pose&sekk uten extra arbeid.

Vielen gluck :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...