sveinis Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 Ok, takk for svar og tips, dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubjohansen Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg har prøvd rustkiller. men jeg sandblåste delene først. Å det holder den dag i dag. Slipe rust er ikke det lureste man gjør pga du kan slipe så du ikke ser rusten lenger. Men i realiteten polerer man bare rusten. Rusten lager porer som graver seg tuneller/groper i metallet. du skal slipe JÆVLIG godt hvis du får vekk di... MEN Hvis du sandblåser med først grov også fin sand etter på får du vekk rust dypt nede i porer å slikt. Blåsepistol kan du kjøpe på biltema for ca 200kr og sand 50kr sekken Rustbullet http://www.rustbullet.no/ Rustkilleren får du kjøpt fra produsent på www.rustbehandle.no -ser det kan være litt misvisende med linken til rustbullet.no. Videre kan jeg på det sterkeste anbefale å bruke Corrofix rustfjerner i de tilfellene man ikke ønsker å sandblåse. Corrofix Rustfjerner fjerner rusten enkelt og effektivt, uten å svekke metallet. Påfør så rustkilleren for å beskytte metallet mot nye angrep. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå