Gå til innhold

Noen som har montert kompressor til M52


Anbefalte innlegg

Skrevet

290cc burde holde for dyser. Den lader MAKS 9psi. noe som jeg regnet ut til og være 0.63bar om jeg ikke husker helt feil. ESS lever vanligvis kitt som lader 7psi.

Montering vet jeg kke noe om i det hele tatt.

Skrevet
290cc burde holde for dyser. Den lader MAKS 9psi. noe som jeg regnet ut til og være 0.63bar om jeg ikke husker helt feil. ESS lever vanligvis kitt som lader 7psi.

Montering vet jeg kke noe om i det hele tatt.

Vet du noen som har dyser kanskje?

Skrevet

Legg ut et ønske på "ønskes kjøpt" Vet ikke om noen brukte akkurat nå.

Men, er flere som selger nye dyser. Det er bare litt stivere priser. 3000kr++

Skrevet
Legg ut et ønske på "ønskes kjøpt" Vet ikke om noen brukte akkurat nå.

Men, er flere som selger nye dyser. Det er bare litt stivere priser. 3000kr++

Er det høyomh dyser jeg skal ha da? skal chippe ikke datasprut

Skrevet
Skeleton er nå "J. hoftsad"?

Du trenger høyohm dyser ja.

Ja, bytta nick da jeg ikke så noe poeng i å være "anonym" lenger.

Jobber med bil og har rimelig med forespørsler på PM og på arbeid, og tenkte det kunne være greit å la folk vite hvem de forholder seg til.

Dette spesielt med tanke på at planen er å starte eget....

Beregning av dysestørrelse er lagt ut i:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker

Som regel er 1CC pr KP/PS tilstrekkelig ved "lavohms" dyser.

Og jeg tror denne "powerdyne" komp. lader like under 0,5 bar, det var i allefall det jeg regnet fra.

Men kan sjekke opp.

Det tilsvarer at effektøkningen av ladetrykket skulle gi ca 200 HK/PS og dermed skulle feks dyser fra 2,5 med evt en progr BTR være tilstrekkelig.

Å montere 290CC dyser på oppsettet skulle jeg gjerne ha forklart?

Skrevet

Kansje det ble feil. men jeg har forholdt meg til 1cc per HK på rekke 6erne.

Bil:150hk

komp:0.5bar.+75hk

=225hk/cc

også en god sikkerhet margin;) 290cc?

Skrevet

Og plutselig så lader man litt til,og da er det ihvertfall greit å ha litt margin.

Lader man o.75 passerer man fort 250hk,og da er det greit at dysene klarer å gi nok.

Skrevet

Skjønner det, men er litt smart og regner litt blir det slik jeg har forklart...

Og å finne nytt reimhjul for mer lading på denne er vel neppe bare-bare.

Beregner du ca 25% økning i effekt, beregner du dyser osv deretter...

Får du 6 dyser til 100 pr stk som holder er det vel greit?

Og en slik sats er vel uansett et økonomibygg?

Skrevet

Blir litt teit og diskutere bort en tråd som det her.

Men, spørsmål 1. Hvordan skulle jeg hatt mulighet til og kjøre 0.7 i ladetrykk, med orginale dyser med kun BTR?

NÅR, Jeg hadde 85% dutycycel på 290cc dyser? Dette er noe som blir helt utforståelig for meg?

ja, jeg har prøvd med BTR og org dyser. Ladetrykket rakk ikke komme en gang før ALT kutta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...