t0rerik Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 hei Lurer litt på hvordan m50 motoren er i forhold til m20? tenker da på toliterne i 5-serie (e34). Hvilke av de to tåler mest bank og tukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 Er jo to helt forskjellige motorer egentlig. M50 er jo en mye mer raffinert og effektiv (150hk) i forhold til m20 (129hk). Vil ikke tro at m20 er noe som helst billigere av den grunn; sånn alt etter kjøring kan en vel si 1 liter på mila på begge? Angående hva som tåler mest, har jeg ingen erfaring med. Vil jo av normal "logikk" ikke tro at gamle m20 tåler mer enn m50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivarf Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 M50 er nyere, mer raffinert på de fleste områder. Billigere i drift og bedre bygd. M20 var jo en grei motor da den kom for nesten 30 år siden, men kan nok ikke hamle opp med m50 serien som rett og slett er ett hakk videre på de fleste områder. MVH Ivar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 tror nok m50`n tåler mer(min erfaring) men låten i en m20 er tøffere enn i en m50,blitt litt lysere lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Nyere (m50) er seff litt bedre.. Men det er ingen vits i å bytte ut en m20 med en m50 så lenge den gamle funker fikk jeg beskjed om når jeg kjøpte bmw. m20 er turtallsvillig og har fin lyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå