Gå til innhold

Bytte girkasse E30. Noen som har peiling på disse kassene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen som må ha ny girkasse er en 1986 modell 325i. Får den kun i revers. Men jeg har funnet en ny kasse. Det som er problemet er det at den nye kassen er fra en 1989 modell 320. Og han som eier den snakket om at det var ikke sikkert at kassen passet, da det var forskjell på noe greier på tenningsghjulet på motoren. En føler eller noe sånt.

Men jeg tok et bilde av den føleren på min motor.

IMG_0261.jpg

Og eieren av den andre motoren sa at hans motor hadde tagger på det hjulet. Noe som jeg ikke har.

Er det da noen som vet om girkassen passer over på min motor allikvel? Har dette tenningsgreiene i det hele tatt noe å si?

TAKKER FOR SVAR!

Skrevet

Den kassa passer nok ikke.. Du har også to følere på girkassa, men det har ikke 320'en. Så det mangler hull til følere der. :\

De følerene på girkassa trenger du for å få tenning. Men den 320i 89modellen har en nyere versjon av motronic, så den har et hjul med tagger foran.

Den føleren du har foran trenger du vel egentlig ikke. Mener den er til noe diagnosegreier(?)

Du kan vel eventuelt bygge om til nyere motronic på bilen din, men det enkleste hadde nok vært å få tak i en girkasse til en 325i av samme modell som din.:)

Skrevet

Åhh, tusen takk for et fyldig svar!:D Det var bra jeg fikk bekrefta dette. Nei da blir det nok motorbytte til M50 hvis ikke jeg finner en billig kasse!

Igjen, tusen takk ajsandberg :clap:

Skrevet

Neida, det er nok ikke det:D Min lokale høgger(Olas Bil) har ett par ser jeg på nettet. Men prisene er vell såpass høye at jeg kan liksågodt skifte motor :D Men skal sjekke hvor mye de skal ha for en kasse på mandag, så får vi se :lol: Greit å ha en kjørbar bil til jeg har fått tak i ny motor og alt som skal til også:P Den gamle motoren får vell en høyere salgsverdi med girkasse også vil jeg tro :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...