Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sist EU-kontroll på Østbyen for par mnd siden... fikk mangellapp på bærekuler bak begge sider, som jeg skiftet selv men ikke fantes slakk overhodet. Fikk også feil på håndbrekket som var for dårlig, dette ba jeg de bare justere på etterkontrollen da jeg selv skiftet bånd, tromler+vaiere på forrige EU-kontroll. Da jeg da kom for og hente bilen, sa de at de ikke klarte og stramme mer og at det var bare lørvene igjenn og at bremsebånd+++ måtte skiftes bak. Han hadde også et tilbud klart på rundt om 5000.- for denne jobben. Vet verkstedbransjen har hatt rolige tider så langt i år, og han bak disken ble litt blek da jeg sa at alt som hadde med håndbrems og gjøre var skiftet på forrige EU-kontroll.

Tok med meg bilen, justerte håndbrekket selv til at begge julene låste seg samtidig på snø etter klikk nr5, kom tilbake dagen etter og fikk gratis ny etterkontroll.

En annen ting er at jeg kjørte i et digert hull nedenfor politihøyskola på mørkved og ba de i samme anledning sjekke om det var kast i felgene på høyre side på bilen nærmest hoppet rundt 100km/t, og om forstillingen var slått litt skjev da bilen trakk litt mot høyre. Nei de kunne ikke se at felgene var skjeve i det hele tatt, og det har dere virkelig sjekket spurte jeg?ja de kunne ikke se noe når de kjørte bremsetesten sa han. Kjørte opp i garasjen, Jekket opp begge bakhjulene og satte bilen i gir med motoren igang slik at jeg kunne se etter skjevheter, avviket på innsiden av høyre felgen bak var ca 2,5cm. Vet ikke om mekanikerne på østbyen hadde røyka gammle opelseter og var skakkere en felgene men at de felgene var skjeve var det ingen tvil om, vi lo faktisk da vi satte felgen i avbalanseringsmaskinen og kjørte den rundt.

Tror mest uavhengie EU-kontrolløren må være NAF, drar dit neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravellen jeg kjører i dag fikk jeg kjøpt billig grunnet av at Sulland hadde taksert reparasjoner til over 50000,- for å få den gjennom PKK. Forrige eier gav opp da det ble for dyrt å reparere selv i Sverige.

Etter jeg kjøpte bilen kjørte jeg den på NAF. Kostet meg mindre 3000,- i deler for å få den godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravellen jeg kjører i dag fikk jeg kjøpt billig grunnet av at Sulland hadde taksert reparasjoner til over 50000,- for å få den gjennom PKK. Forrige eier gav opp da det ble for dyrt å reparere selv i Sverige.

Etter jeg kjøpte bilen kjørte jeg den på NAF. Kostet meg mindre 3000,- i deler for å få den godkjent.

Fantastisk!! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravellen jeg kjører i dag fikk jeg kjøpt billig grunnet av at Sulland hadde taksert reparasjoner til over 50000,- for å få den gjennom PKK. Forrige eier gav opp da det ble for dyrt å reparere selv i Sverige.

Etter jeg kjøpte bilen kjørte jeg den på NAF. Kostet meg mindre 3000,- i deler for å få den godkjent.

Også caravelle 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående verksted.. Bilen min er endelig ferdig på reparasjon. Kostet bare 1890,-

Noe som var utrolig billig, da har verksted jobbet med feilsøking, testet dyser pluss montert ny startmotor på bilen.

Synes at det var billig. Bilen sto der i 5 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...