Gå til innhold

BMW treff Bodø området

xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Tjaaa den ligger til salgs enda, og får jeg det jeg forlanger så ryker den nok 8)

Jeg har kjørt 40000km med min, har ikke hatt noen store problemer med motoren. Jeg har måttet skifte en coil og veivakselføler, disse er vanlige problem med M52. Kostet ikke allverden. Det du skal være rett for om du skal ha E39 er automatkassa...har lest at de ikke vil være med lenger på ca 250000km, da ryker reversen. Det skjedde på min på ganske nøyaktig 200000km, der røyk 25store tvert :x

M52 et litt gammeldags kjølesystem med viskosevifte, disse holder jo ikke evig. Så har de termostathus i plast som har en tendens til å sprekke, samme med radiatoren.

Ellers er det ikke noen vesentlig store og dyre problem med bilene, så lenge du skrur selv er det ikke en så dyr bil og ha.

Grunnen til at min er dyrere enn de andre er rett og slett fordi min er mer påkostet! Men det går jo an å kjøpe en tilsvarende bil til 95k, så får man ta alle påkostnadene som kommer med overhaling av automat, M-pakke, Coilovers+++++ og vips, så er man oppe på mitt prisnivå 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 150k er ikke en utmarkende dyr pris for en 528ia, men probleme jeg holder på med nå er at de er jo så syyyykt dyre og forsikre, 32 ooo,- med fullkasko på andreas sin bil i mitt navn! :o

Da vurderer jeg heller e34 M5, mye billigere og forsikre værtfall! :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF skulle ha 45 000,- for 540'n og kasko, så da ble det gjensidige som ville ha 14k for full kasko og 16k kjørelengde.

da var jeg vel 22år og 50% bonus

husker ikke hva forsikringa var i år, men sikkert noe mindre med 70% bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den overhalt her i byen på Bil og Transmisjon. Da leverte jeg bilen på mandag, på torsdag var det bare å tut å kjør igjen. Med tanke på at det var demontering / montering og olje til 3000kr inkludert i prisen og at jobben var gjort på 4 dager var jeg egentlig ganske fornøyd. 25000 er jo en del penger, men en brukt kasse koster fort 15000 uten garanti + olje + montering...en fabriksny kasse koster 45000...

Vurderte å bygge om til manuell, men innså fort at det ville bli en omfattende og dyr jobb. Er jo ikke bare å skifte kassa...må ha svinghjul, clutch, pedalstell, mellomaksling, diff, spakstell, koble om det elektriske osv osv. Så det gadd jeg rett og slett ikke!

Girkassen fungerer utmerket, og har 2 års garanti. Så jeg klager ikke.

Er 24 år, gjensidige, 60% bonus 20000km. Den står på meg ja :)

IF er bare å holde seg laaangt unna, jeg sier ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...