Sindre_64 Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 halla! hvor mye er det mulig å hente ut av en chip til biln min ?? Noen som har peil? snakk om en bmw 320 i 1993 mod! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 Lite eller ingenting. Mange trimchip aktører påstår 10% økning osv. Uansett ikke masse å hente ut av sugemotorer ved chip trimming. Må nok gå den dyre veien skal du ha mere gamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre_64 Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2008 har hørt av en kompis at enkelte forhandlere programerer chipen selv, å at d er mulig å hente bortimot 20-25 hk ut av en chip... dyre veien njæh har ikkje sælig lyst å bruke 70-80 tsn på turbo el kompressor :/ har ingenting igjenn for det ved eventuelt salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djscream Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 haha.. 70\80000 lapper for turbo eller kompressor, ja ved så mye penger sitter du med over 1000hk kjøpt kompressor kit og skal muligens kjøpe Nitrous Express Mainline Carburetor Systems. å i alt det kommer på omlag 16000,- riktig nok er jeg veldig heldig kar.. å da har jeg møe hk.. så om du vil kan jeg hjelpe deg med å skaffe noe mer hk via turbo eller noe.. ditt valg dine penger, alt avhenger hvor mye du vil legge i det.. men for all del styr unna chip så lenge du ikke har turbo. har hørt av en kompis at enkelte forhandlere programerer chipen selv, å at d er mulig å hente bortimot 20-25 hk ut av en chip... dyre veien njæh har ikkje sælig lyst å bruke 70-80 tsn på turbo el kompressor :/ har ingenting igjenn for det ved eventuelt salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Skal du f eks ha et ferdig montert kompressorkit fra annerkjente ESS, så koster det deg 50-60 lapper. Di billigste hestene er nok turbohestene. Altså, kjøpe deg et billig ferdig kit, og kjøre på lavt trykk og original innmat i motor. Sier ikke at dette er det mest ideelle, men billig er det. Men de 25 hk får du nok ikke ut av 320`n din ved hjelp av chip. Det vil jeg isåfall se bremsepapirer på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 På en M50B20 motor får du ut 18hk med chip sies det på diverse forhandlersider. Så om det er verdt 4000 spenn er opp til hver enkelt. 222kr pr/hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Heisann, ser du er ute etter en chip. Er faktisk mye å hente ut av bare en chip, med denne får du +16hk og økt dreiemoment, turtallsperra er stillt opp til 7000omdr + at den bruker mindre bensin på finkjøring. Jeg har en 320 hjerne med vanos som er chipet som du kan få kjøpe av meg. Altså chippen er prof chipet så den står montert i hjernen, det er bare å bytte hjerna så har du 16hk mere og husk dette er ikke jalla hk som når du skifter eksosanlegg og luftfilter. Du skal få den for 1000,- bare chippen koster 5000kr ny og du får helt sikkert solgt den gamle hjernen din videre for samme pris med tiden. Faktisk så går en uchipet hjerne for 1500-2000kr. Anyway jeg trenger den ikke så du kan kjøpe den hvist du er interesert, dette er en Bosh. Hilsen Raymond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 haha.. 70\80000 lapper for turbo eller kompressor, ja ved så mye penger sitter du med over 1000hk Over 1000hk for 70-80 lapper?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Februar 26, 2008 Share Skrevet Februar 26, 2008 men for all del styr unna chip så lenge du ikke har turbo. Ikke skriv ting du ikke har peiling på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 26, 2008 Share Skrevet Februar 26, 2008 haha.. 70\80000 lapper for turbo eller kompressor, ja ved så mye penger sitter du med over 1000hk kjøpt kompressor kit og skal muligens kjøpe Nitrous Express Mainline Carburetor Systems. å i alt det kommer på omlag 16000,- riktig nok er jeg veldig heldig kar.. å da har jeg møe hk.. så om du vil kan jeg hjelpe deg med å skaffe noe mer hk via turbo eller noe.. ditt valg dine penger, alt avhenger hvor mye du vil legge i det.. men for all del styr unna chip så lenge du ikke har turbo. har hørt av en kompis at enkelte forhandlere programerer chipen selv, å at d er mulig å hente bortimot 20-25 hk ut av en chip... dyre veien njæh har ikkje sælig lyst å bruke 70-80 tsn på turbo el kompressor :/ har ingenting igjenn for det ved eventuelt salg For 80000kr kommer du ikke spesielt langt egentlig. Er mye som skal lages å tilpasses. Bare datasystem for motoren kan koste oppmot 30000kr! Hvilket kompressor kit har du kjøpt? fortell.. Nitro greiene dine er jo bare HK som fungerer der og da. Å hvor får du alt det for 16000kr? det vil jeg veldig gjerne vite..! Å du har ikke mye HK med mindre du forsterker motoren din, eller du har vel 400hk i 10 sekunder mulig før motoren tar fyr knekker sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Februar 26, 2008 Share Skrevet Februar 26, 2008 ta en titt på trimchip.com der ligger det en tabbel som forteller hvor mye hans brikker skal gi. har handlet mye med norman på trimchip og kjøper kun brikker av han da jeg syns resultatet blir best men hans brikker. desuten er han også endel rimeligere en andre i tilleg til at han leverer de beste brikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Februar 26, 2008 Share Skrevet Februar 26, 2008 haha.. 70\80000 lapper for turbo eller kompressor, ja ved så mye penger sitter du med over 1000hk kjøpt kompressor kit og skal muligens kjøpe Nitrous Express Mainline Carburetor Systems. å i alt det kommer på omlag 16000,- riktig nok er jeg veldig heldig kar.. å da har jeg møe hk.. så om du vil kan jeg hjelpe deg med å skaffe noe mer hk via turbo eller noe.. ditt valg dine penger, alt avhenger hvor mye du vil legge i det.. men for all del styr unna chip så lenge du ikke har turbo. har hørt av en kompis at enkelte forhandlere programerer chipen selv, å at d er mulig å hente bortimot 20-25 hk ut av en chip... dyre veien njæh har ikkje sælig lyst å bruke 70-80 tsn på turbo el kompressor :/ har ingenting igjenn for det ved eventuelt salg For 80000kr kommer du ikke spesielt langt egentlig. Er mye som skal lages å tilpasses. Bare datasystem for motoren kan koste oppmot 30000kr! Hvilket kompressor kit har du kjøpt? fortell.. Nitro greiene dine er jo bare HK som fungerer der og da. Å hvor får du alt det for 16000kr? det vil jeg veldig gjerne vite..! Å du har ikke mye HK med mindre du forsterker motoren din, eller du har vel 400hk i 10 sekunder mulig før motoren tar fyr knekker sammen. Tror djscream hadde drømt seg litt bort da han skrev inlegget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 ta en titt på trimchip.com der ligger det en tabbel som forteller hvor mye hans brikker skal gi. har handlet mye med norman på trimchip og kjøper kun brikker av han da jeg syns resultatet blir best men hans brikker. desuten er han også endel rimeligere en andre i tilleg til at han leverer de beste brikkene. Er det til sugemotor du har kjøpt chip? I så fall, hvordan er ytelsen i forhold til før chipping? Lurer på å chippe selv. Om jeg bare skulle få 10hk ekstra ville jeg være fornøyd. Kommer ikke til å gjøre noe mer med bilen i forhold til effektøkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 en kamerat chippet sin 320, og vi kjørte helt likt! samme dekkdim, begge med filter og "effektpotte".... såe, tror ikke det hjelper så mye... begge har m50b20... ang 1000hk for 70-80 tusen en kamerat har just kjøpt motordeler for 200 000 kr fra USA ville vel komme på 350 000 norske vil jeg tippe... jonus og diverse skal være med å bygge (audi 5er ) og han har et budsjett på ganske mange kroner! husk at det er dyrt å mappe en turbobil... skal ikke sidette sikkert, men det ligger vel på rundt 15 000 som jeg har hørt... så utifra djscreams pengesum, så mister du 300 hk bare for å mappe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå