osjaavik Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 I kveld skjedde det som var dømt til å skje før elle siden, up tok lappen min. Kjørte og ante fred og ingen fare, plutslig ser jeg det blinke gult i noen refleksvester og jeg tenker *faen*. Der står onkelblå og vinker meg inn(måtte sette fra meg bimmern på et jorde O_o for å bli med inn i vitoen for å prate) Jeg ble mål til 87km/t i 60sona, grensa for å miste lappen er 25km/t over opp til 70soner. Sitter igjen med noen spm nå: Hvor mye kan jeg forvente å få i bot + utgifter til ny oppkjøring ? Og hvor lenge må jeg vente? håper at det ikke blir no mer enn 3mnd iom at jeg bare var 2km/t over.
andybooy Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 politiet syns du er GAL om du har 90 i 80 sona;) så tipper de blir mer når du har 2kmt over;) de er like nøye som en finmekaniker må være på milimeter:p er vell en 3000kr får å kjøre opp igjen tipper jeg;) jeg får kjøre opp om ca 1 mnd igjen, blir vell kostende 3-4000kr regner jeg med:p
Betakaroten Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Hvor lenge har du hatt lappen? Mister du lappen under prøvetiden må du ta opp førerprøven uansett. Prøvetiden er 2 år etter at du har kjørt opp. Ellers slipper du å kjøre opp på nytt dersom du ikke mister den i lengre en 6 måneder. (tror jeg)
andybooy Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Hvor lenge har du hatt lappen?Mister du lappen under prøvetiden må du ta opp førerprøven uansett. Prøvetiden er 2 år etter at du har kjørt opp. Ellers slipper du å kjøre opp på nytt dersom du ikke mister den i lengre en 6 måneder. (tror jeg) ja de skal stemme bra de;)
osjaavik Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Kjipe greier å miste lappen i prøvetiden : / hadde nesten hatt den i 1/2 år nå menmen. noen mnd venting skal jeg nok klare. Får bruke all tiden jeg har til overst til å få bilen i tipp topp stand igjen, gjerne no styling også.
vetu03 Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Veldig kjedelig det der.. Mistet min for 1,5år siden etter bare å hatt den i 1år. Hadde da 92 i 60 sona. Jeg mistet den da i 4mnd og fikk 7000,- i bot hvis jeg ikke husker feil. Måtte da ut med peng for en ny oppkjøring og teoriprøve.. Men har du godtatt at du mistet den? Hvis ikke har du en del større sjangse uansett.
osjaavik Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 var liksom ikke no vits å ikke godta, det hadde bare blitt enda mer stress
Sandersen Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 aldri godta! nå kan dem ha lappen så lenge dem vill nå, gyllen regel. aldri aldri godta uansett..
Fliid Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Den er vekk uansett. Jeg ble målt i 77 i 50'n (galskap og kjøre slik i 50'n) 31 mai i fjor. Mista den i 3 måneder og fikk 8 lapper i bot. Skulle nå tro du hadde noe og gå utifra der med tanke på ditt tilfelle. Jeg var innefor prøvetid og måtte avlegge full førerprøve, teori og oppkjøring. Hvor mye det kom på, nei det husker jeg ikke. Men de prisene er ikke lenger enn en telefon samtale vekk for deg. Det som blir nevnt tidligere er at om du mister lappen etter prøvetid er over for 6 måneder (eller mer selvfølgelig ) så må du avlegge førerprøve på nytt.. Dette er i og for seg riktig, men slik det i bunn og grunn er at om du mister den for under 6 måneder så kan ikke politi osv bestemme at du må ta opp igjen førerprøve, det kan de gjøre fra og med 6 måneder. Men man likegodt få 7 måneder og ingen ny førerprøve. Om man skal se etter boka (slik jeg har forstått det er det slik etter mye telefonering når jeg mista den)
Ad|oS Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Kondulerer. Ikke greit å gå uten lappen, men får håpe du mister den så kort tid som overhode mulig
osjaavik Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Er det slik at teorien ikke kan tas før etter at man er ferdig med sperretiden? I såfall blir det jo fort 1-2mnd ekstra venting : /
Hyggmaister Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Hm. En kompis av meg var 1 over å miste lappen i 60-sona, og fikk 5 måndeder...kondolerer
osjaavik Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 virker som om de er lite konsekvente med straffene de gir : /
Werther Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 aldri godta! nå kan dem ha lappen så lenge dem vill nå, gyllen regel. aldri aldri godta uansett.. Det der er en myte, og gjelder kun hvis de tar lappen uten bevis/måling. Hvis de har gyldig måling med laser/police pilot er det ikke noe vits å gå til retten med det. Trafikkforseelser blir prioritert. Spiller ingen rolle at det tar 1.5mnd å få en dom når ventetiden inkluderes i dommen uansett.. Gjør ofte vondt verre og ikke skrive under...
Gunnar Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Kjedelig.. Ser du bor på Borre.. hvor ble du tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå