Prodigt Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Har en e30 325 86mod som tuller noe fælt fortia:/ Bilen har begynt å fuske og den går ikke som den gjorde. når bilen er kald så går den ann å kjøre med den å gi på, men med engang den begyner å bli varm, så fusker den, og den stopper hele tia, jeg får ikke turtall på bilen:/ Skjønner bare ikke hva som er galt, har prøvd å bytte luftmengde måler, den funket ikke, har skjekke plugger, der ser det ut som at den får for mye bensin, og andre gangen jeg skrudde de av så fikk ikke plugg nr 5 bensin, allså den var helt hvit. fikk så vite at det kanskje kunne vær den kald/varm føleren, jumpa denna da. og bilen ble ikke noe bedre av den grunn. Noen som har noen ideer på hva som kan vær galt?
Aroid Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 for me så høres det som som det er temperatur føleren den motorstyringen som er gåend. ville gå når den er kald og når den blir varm så kan den stopp eller fjusk no veldig.
StrexX Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 jeg hadde samme problemet.. eller nesten hvertfall.. det viste seg at kontakten på ledningene som styrer dysene var full av irr osv, dette fikk dysene til å stå oppe konstant, og når 325'en er kald er den glad i bensin.. derfor var alt som det skulle når den var kald, når den ble varm fikk den aaaalt for mye bensin og bilen stoppe, sto den på tomgang fra den var iskald til den ble varm, begynte motoren å jage på turtal, hoste litt, så stoppe..
Prodigt Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 hmmm okay. får prøve å se på det da, men den temp føleren tror jeg ikke det er, for bilen burde jo fungere vist jeg jumper den. og den forsatte helt likt når jeg gjorde det, vist jeg bare kobla den av. så stoppa bilen
mEhE Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 ikke særlig smart og "gi på" heller når motoren er kald.man skal helst holde seg under 3000omdr til motoren er driftsvarm.. så om du har kjørt motoren hardt mens den har vært kald skal du ikke se bort i fra toppen er skeiv evt toppakning sprekt..
Prodigt Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Vet jo godt det da!! passer på det. men jeg kjenner jo at den trekker 10 ganger bedre når den er kald. det som er merkelig. men jeg får ikke turtall lengere heller nå. klarer ikke å dra den mer enn til 4500rpm:/ da er jeg heldig liksom. kan det ha noe med bensin filtere og gjør? det virker som den går bedre når den har halv full tank, enn når den har ca 20l igjen
Prodigt Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 tror ikke det allså. da brude det ha gått ut etter så mange tanker med bensin
kjellsigvald Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 prøv og måle føleren på girkassa. den som står mot svinghjulet. event. tappen på svighjulet , kan løsne..
325ixturbo Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Vet jo godt det da!! passer på det. men jeg kjenner jo at den trekker 10 ganger bedre når den er kald. det som er merkelig. men jeg får ikke turtall lengere heller nå. klarer ikke å dra den mer enn til 4500rpm:/ da er jeg heldig liksom.kan det ha noe med bensin filtere og gjør? det virker som den går bedre når den har halv full tank, enn når den har ca 20l igjen hva med bensintrykk, bensinpumpe
Prodigt Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Skrevet Februar 28, 2008 prøv og måle føleren på girkassa. den som står mot svinghjulet. event. tappen på svighjulet , kan løsne.. hmmm, hvordan måler jeg disse? om det er spenning igjenom de? eller verdien på de?
Prodigt Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Skrevet Februar 28, 2008 Vet jo godt det da!! passer på det. men jeg kjenner jo at den trekker 10 ganger bedre når den er kald. det som er merkelig. men jeg får ikke turtall lengere heller nå. klarer ikke å dra den mer enn til 4500rpm:/ da er jeg heldig liksom.kan det ha noe med bensin filtere og gjør? det virker som den går bedre når den har halv full tank, enn når den har ca 20l igjen hva med bensintrykk, bensinpumpe kan jo godt vær det er det ja. men tror ikke det er det som hovedsakelig lager problemet. skal sjekke det ivertfall
Frode_E30 Skrevet Februar 28, 2008 Skrevet Februar 28, 2008 Høres mest ut som vanntemp føleren kan være gåen, eller at det er dårlig kontakt der. Prøv også med kondensfjærner. Skru av følerne på girkassa og rengjør dem også. Sjekk/rengjør jordingspunktene til motoren, jeg har hatt flere problemer med dårlig jording.
Prodigt Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Skrevet Mars 3, 2008 jepp, får prøve det:) prøvde en annen hjerne i helga. da fungerte bilen plutselig mey bedre, ikke helt som den skal vær. men den ble mye bedre. merkelig:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå