Gå til innhold

Hjelp! Ulyd i mellomaksel E36 320

Puma
 Share

Anbefalte innlegg

Hei holder på og plukke ned mellomaksel på bilen min. Det er en 94 mod 320 som har rullet 190k. Grunnen er at jeg har fått en stygg "klank, klank" lyd (beste beskrivelse jeg kom på :-) ) som kommer når jeg gir på, slakker av og girer. Rett og slett når det går fra ingen belastning til belastning og omvendt...

Plukket ned eksos og varmeskjold nå så hele drivlinjen er synlig, men rakk ikke mer i kveld... Hører lyden godt når jeg vrir litt fra side til side på mellomaksel eller "rister" litt i den... Trodde først på kryssa, men virker som lyden kommer fra selve akslingen akkurat der den går inn i det midtre lageret/opphenget. Tror ikke det er dette opphenget da det virker ganske tight... For de som kanskje kan svare på dette er det der den tynne delen kommer ut av delen som går fra kassa og til midtopphenget..

Håper forklaringen min henger på grep... :-)

Fortsetter med og plukke ned resten i morra, men om noen vet noe er det alltid greit med hint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang mellomakselopphenget/lageret, men hvis du sier det er helt er jeg ikke helt sikker igjen. Vet ikke om det kan være selve "skjøten" av akselene der man treer dem sammen jeg, virka litt rart. Burde igrunn være ok å finne ut av det når du kommer bedre til under der å hører etter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opphenget virket ganke fint, ikke sprukket eller ødelagt så vidt jeg kunne se... Virket som det var rett i framkant lyden kommer fra. Men kan jo ikke være sikker før det er ute og sjekket. Virker nesten som den tynne delen var løs inne i den store (på akslingen), er kanskje noe gliding der siden det er tenner for å skjøte fram og bak sammen. Skal som sagt plukke den med senere i kveld, men alle tips hjelper jo i feilsøkingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...