Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få løsnet viskosekoblingen på motoren min? Skal bytte termostaten på bilen !

Ser at sporene til å sette fastnøkkelen i er ganske slitt, så jeg gidder ikke stå og slå og slå, og ødelegge enda mer, uten at det funker. Så da trenger jeg noe tips..

Hjelp! :P

Skrevet

Viskosekoblingen er jo koblet sammen med den viftereima, eller hva det er. Og det er den koblingen jeg må få løsnet, men den sitter jo noe helt sykt. Og reima bare sviver, så jeg får ikke løsnet.. Åå

Skrevet

Det er en mutter bak viftebladet du prøver og skru på? som er 32mm? Skal du løsne den så må du prøve å kakke den så hardt og rykkesvis som mulig til høyre.. Prøve litt CRC på boks også kanskje?

Skrevet

Ja, er den jeg prøver å skru på. Prøver å kakke på den, og alt, men det sviver på begge sider, og jeg får ikke holdt igjen med noe, så den løsner jo ikke. Har prøvd med spray også, og sprutet på endel ista, så får snart ut å fortsette å prøve litt.

Skrevet

Gjengene på viskosekoblingen er baklengs. Dvs: skruer du med klokka så åpner du gjengene............. Dette er laget sånn for at den ikke skal skrue seg av av seg selv.

Når du står foran bilen og skal skrue av denne, setter du fastnøkkelen nedpå skruen og så må du skrue (slå på den) til høyre. Har du prøvd den andre veien så sitter den sikkert veldig bra nå....................................

Skrevet

Da har jeg gjort riktig, men får prøve mer i morgen :) Skal nok få det til. Hehe. Ble heller til at jeg tok av dekslene på motoren i dag, og vasket skikkelig oppi motor rommet :)

Skrevet
Hei

Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få løsnet viskosekoblingen på motoren min? Skal bytte termostaten på bilen !

Hjelp! :P

e problemet å komme til t å få av thermostat huset. kan du jo bare ta av vifta fra viskosa med å ta ut de 4 umbrako skruene på selve vifta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...