marararius Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Hei Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få løsnet viskosekoblingen på motoren min? Skal bytte termostaten på bilen ! Ser at sporene til å sette fastnøkkelen i er ganske slitt, så jeg gidder ikke stå og slå og slå, og ødelegge enda mer, uten at det funker. Så da trenger jeg noe tips.. Hjelp!
Dirty Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 er omvendte gjenger. er bare å nøkke så kommer den..
marararius Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 Har prøvd på det, satt fastnøkkelen i spor, og slått med "slegge", men den vil ikke komme. :S
marararius Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 Viskosekoblingen er jo koblet sammen med den viftereima, eller hva det er. Og det er den koblingen jeg må få løsnet, men den sitter jo noe helt sykt. Og reima bare sviver, så jeg får ikke løsnet.. Åå
Azeton Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Det er en mutter bak viftebladet du prøver og skru på? som er 32mm? Skal du løsne den så må du prøve å kakke den så hardt og rykkesvis som mulig til høyre.. Prøve litt CRC på boks også kanskje?
marararius Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 Ja, er den jeg prøver å skru på. Prøver å kakke på den, og alt, men det sviver på begge sider, og jeg får ikke holdt igjen med noe, så den løsner jo ikke. Har prøvd med spray også, og sprutet på endel ista, så får snart ut å fortsette å prøve litt.
336mik Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Kan ikke se at du har svart på at du vet at gjengene er links.
marararius Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 Kan ikke se at du har svart på at du vet at gjengene er links. Hmm, det sa ikke meg stort men..
TerjeAa Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Gjengene på viskosekoblingen er baklengs. Dvs: skruer du med klokka så åpner du gjengene............. Dette er laget sånn for at den ikke skal skrue seg av av seg selv. Når du står foran bilen og skal skrue av denne, setter du fastnøkkelen nedpå skruen og så må du skrue (slå på den) til høyre. Har du prøvd den andre veien så sitter den sikkert veldig bra nå....................................
marararius Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 Da har jeg gjort riktig, men får prøve mer i morgen Skal nok få det til. Hehe. Ble heller til at jeg tok av dekslene på motoren i dag, og vasket skikkelig oppi motor rommet
TerjeAa Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Prøve med litt reim klister så glir ikke reima så mye! Lykke til!
Tommy. S Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 HeiNoen som har noe tips til hvordan jeg kan få løsnet viskosekoblingen på motoren min? Skal bytte termostaten på bilen ! Hjelp! e problemet å komme til t å få av thermostat huset. kan du jo bare ta av vifta fra viskosa med å ta ut de 4 umbrako skruene på selve vifta.
Gunnar Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Smal 32mm fastnøkkel og gummiklubbe, og slå riktig retning, så kommer den.. har aldri vært borti at den har vært vanskelig å få av.
TerjeAa Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Trenger forresten ikke å ta av vifta for å skifte hus. Går greit uten selv om det er litt trangt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå