Gå til innhold

Hva går av dekkdimensjon?

Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Må ha meg nye sommerdekk, da jeg stakk meg på ståltråd og korde da jeg tok av hjulene i fjor.

Men så er spm om hva jeg skal kjøpe og hvor!? Har funnet en fin side, hvor de sender dekk og har avtale med div verksteder rundt i sverige, slik at jeg feks kan kjøre fra oslo til Årjeng eller Töckfors for å få lagt om.

www.alven-ingvarsson.se

MEN, hvilke dekk og hvilken dimenson?

Har jo god erfaring med Toyo, men de slites jo som lakris. Michelin er slitesterke, men er dyre og svært lite støyvennlige. Jeg vil gjerne ha "V"-mønsteret som i Toyo, Goodyear Eagle ol. Hvordan er sistnevnte?

Pr i dag kjører jeg Falken 225\40 ZR88Y. Felgene er ET47 og 8 J 18. Er det noen som kan disse "grafene" i hodet og kan si noe om hva felgene er bygd for, hvor breie dekk de kan kjøres med ol.!?

Så er da spørsmålet om jeg feks kan gå opp til 235 i bredde, da jeg syns dekkene virker litt smale for felgene.

Og som det er i dag, subber dekkene oppi skjermene på innsiden hvis jeg kjører i skarpe svinger og humper samtidlig. Vil da 235 da bli for bredt?

Her er bilen:

qdap397zkgz3khzhf7ki.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å ha 235 dekk på 8" felg, men subber det med 225 så vil det selvsagt subbe mer med ett bredere dekk.. Du kan evt bruke en liten spacer, så slipper du subbingen. Tror nok en spacer på 5mm vil gjøre mye for problemet.

Har kjørt med Goodyear F1 i 225/40-18, og det fungerte helt ok på vanlig vei, men ble alt for mykt for banekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv i gang med å kjøpe sommerdekk, ikke bare bare å bli enig med seg selv om hva man skal handle! Kan heller ikke si at valget blir noe lettere av å høre/lese erfaringene til andre, skjeldent at det er et merke/type dekk som skiller seg ut! Men så er jo utvalget, og ikke minst prisforskjellene utrolig stort! Spesielt i "vanlige" dimensjoner!

På nåværende tidspunkt, så er det Goodyear EAGLE F1 Asymmetric et dekk som sansynligvis shoppes :P .

Det er pga grei pris, meget godt test resultat her, og at jeg IKKE ønsker V- mønster på dekkene mine denne gangen :P .

Men er det så mye å spare på å handle dekk fra/i Sverige? Normalt har dekker vært dyrere der, og Dekkonline har meget gode priser! Ihvertfall hvis du har mulighet til å få lagt de på felg til en liten penge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei prisene i sverige var ikke så gode som jeg først trodde... Har kjørt Falk de siste årene, og vet ikke helt hva jeg skal si om de dekkene! Har ikke erfart noe negativt, men heller ikke noe positivt. Noen som har erfaringer med falken?

Jeg så litt på disse, grunnet ok pris. Men jeg veit ikke.... :

afvtq6iah72rgg6rcz6o.jpg

http://www.byttdekk.com/?page=98&item=22897

Er også litt i tvil om jeg skal fortsette med 225\40 18, eller om jeg skal gå opp til 235\40 18, ELLER om jeg skal fortsette med 225, men gå ned i profil til 35!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falken er ett helt ok billigdekk. Hadde det på min forrige E30 M3, og det fungerte helt ok, hverken dårlig eller bra. Fungerte greit i regn, men ble litt myke under banekjøring.

Vil ikke anbefale deg å gå ned i profil. Jeg syntest det ser dumt ut, da det blir alt for lite gummi. Jeg ville ha valgt den samme dimensjonen som du har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...